حمید آقا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بارش تگرگ همزمان با روز ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در بخش‌هایی از شهرستان شاهرود سبب بروز خسارات فراوان به باغات و مزارع شد، بیان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت میدانی از این باغات بازدید کردند.

وی با بیان اینکه میزان خسارات بین ۲۰ تا ۷۰ درصد به باغات و برخی مزارع شهرستان شاهرود برآورد می‌شود، تاکید کرد: خسارات سطحی معادل ۷۳۵ هکتار باغات و مزارع را شامل می‌شود که خسارات جدی و بعضاً سنگینی به آنها وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه برآورد خسارات نشان می‌دهد که ۴۸۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال خسارات وارده به باغات شهرستان از بابت بارش تگرگ و سرمای هوا در هفته اول اردیبهشت ماه بوده است، افزود: یک واحد دامداری نیز به واسطه جاری شدن سیلاب ۳۰۰ میلیون ریال خسارت دیده است.

آقا بیگی به نظارت در بازار توزیع و عرضه گوشت و فرآورده‌های غذایی نیز در قالب طرح تنظیم بازار در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: اکیپ‌های بازرسی از اصناف در سراسر شهرستان بازدید می‌کنند.

وی افزود: در یکی از این بازدیدها ۸۰ کیلوگرم گوشت و مرغ منجمد و ۵۵ کیلوگرم آلایش‌های دامی فاسد همچنین چندین تخم مرغ فاسد شده از دو رستوران معروف شهر شاهرود کشف و پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضائی ارجاع شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *