گروه استان‌ها ــ رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشت پنبه در کشور وجود دارد گفت: کشور نیاز به ۵۰ تا ۶۰ دستگاه کمباین برداشت پنبه دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، کامبیز عباسی ظهر امروز در حاشیه مراسم تحویل کمباین‌های برداشت پنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین حوزه کشاورزی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی است به همین سبب تلاش می‌کنیم فناوری‌های نوین را به داخل کشور انتقال دهیم سپس بومی‌سازی کنیم و به تولید برسانیم.

وی افزود: برداشت مکانیزه پنبه یکی از مشکلات حوزه مکانیزاسیون در کشور بود که امسال توانستیم یکی از پیشرفته‌ترین کمباین‌های برداشت پنبه کشور را تامین کنیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور ادامه داد: یکی از نگرانی‌های کشاورزان در زمینه پنبه برداشت دستی و سنتی آن است که امروز توانستیم تعداد 4 دستگاه کمباین برداشت پنبه مناسب با تکنولوژی خوب و قابل کاربری در اراضی پنبه‌کاری در کشور را تامین کنیم‌.

عباسی تصریح کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای از پنبه کشور را به صورت مکانیزه برداشت کنیم، به کمک این دستگاه‌ها 50 درصد عملیات برداشت پنبه کاهش پیدا می‌کند و این دستگاه‌ها  می‌توانند در طول یک فصل زراعی 250 تا 300 هکتار مزرعه پنبه را با سرعت و کیفیت مناسب برداشت کنند.

وی بیان کرد: امسال توانستیم یکی از مشکلات برداشت پنبه کشور را برطرف کنیم اما برای نیازهای کشور به کمباین‌های پنبه بیشتری نیاز داریم و امیدواریم شرکت کمباین‌سازی ایران بتواند بخش‌هایی را بومی‌سازی کند و بتوانیم در آینده نزدیک بخش‌های مهم و استراتژیک آن را در کشور تولید کنیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور بیان کرد: حدود 110 هزار هکتار اراضی کشت پنبه در کشور وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد برای اینکه به سطح کشت مناسب پنبه در کشور برسیم باید 50 تا 60 دستگاه کمباین تامین شود که امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم این نیاز را مرتفع کنیم تا همه پنبه‌کاران کشور بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *