وزارت کار آمریکا از انعقاد قرارداد همکاری به ارزش 2 میلیون دلار برای حمایت از شرایط کار و جلوگیری از کار اجباری و کودکان در صنعت پنبه ازبکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت کار آمریکا از انعقاد قرارداد همکاری به ارزش 2 میلیون دلار برای حمایت از بهبود شرایط کار و جلوگیری از کار اجباری و کودکان در صنعت پنبه ازبکستان خبر داد.

این کمک بلاعوض برای افزایش ظرفیت شرکت های پنبه ازبکستان برای رعایت از استانداردها و روابط بین المللی کار اختصاص شده است.

«تیالی» معاون وزیر کار در امور خارجی گفت: پایبندی ازبکستان به مقررات کار علاقه بین‌المللی را برای استفاده و سرمایه‌گذاری در پنبه‌ای که در آنجا کشت می‌شود به وجود آورده است. در این میان برای استفاده از این فرصت های رشد اقتصادی، کارفرمایان باید شرایط کاری مناسب را فراهم کنند و به حقوق کارگران احترام بگذارند. در عین حال، کارگران به ابزارهایی برای حمایت قانونی از روش های کار و مشارکت در سیستم های رعایت مقررات کار نیاز دارند.

در این گزارش آمده است: ازبکستان در تولید پنبه رتبه ششم را در جهان دارد و سالانه بیش از یک میلیون تن پنبه تولید می کند. همچنین در برداشت سالانه پنبه حدود 2 میلیون نفر کارگر مشغول کار می شوند که طبق ارزیابی های وزارت کار آمریکا، بزرگترین بسیج نیروی کار فصلی در جهان است که حدود نیمی از این کارگران کل درآمد سالانه خود را از آن به دست می آورند.

این طرح با مشارکت مرکز همبستگی(Solidarity Center) – بزرگترین سازمان غیرتجاری آمریکا در زمینه حقوق کار و مرکز شرکت‌های خصوصی بین‌المللی(Center for International Private Enterprise) یکی از چهار مؤسسه اصلی بنیاد ملی دموکراسی و شعبه اتاق بازرگانی آمریکا اجرا خواهد شد.

گفتنی است، در پایان ماه سپتامبر وزارت کار آمریکا پنبه ازبکستان را از فهرست کالاهای تولید شده با استفاده از کار کودکان و کار اجباری حذف کرد. انتظار می رود که این فرصت های جدیدی را برای صادرات پنبه به آمریکا ایجاد کند.

در ماه مارس سال جاری میلادی Cotton Campaign پایان تحریم جهانی پنبه ازبکستان را که بیش از 10 سال قبل آغاز شده بود، اعلام کرد. این سازمان اکنون از دولت ازبکستان می‌خواهد تا فضایی را برای جامعه مدنی باز کند. انتظار می رود این امر باعث جذب برندهای جهانی و حمایت از حقوق کار و بشر شود.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *