رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که از نظر کمیسیون کشاورزی به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد عسکری در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز اولین نشست مشترک کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و علی رغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشت روند کاری رو به رشد و مطلوب ارزیابی شد. در بخش کشاورزی هر دو محور شعار سال موثر هستند و می‌توانیم با برنامه ریزی تورم را مهار کنیم و تولید با کیفیت‌تر و بیشتری را داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با نگاه حمایت از تولیدکنندگان وزارتخانه و کمیسیون کشاورزی مسیر مناسب را پیش می‌گیرند تا بازار کشورهای هدف را تصاحب کنیم زیرا ۵۰۰ میلیون جمعیت کشورهای پیرامونی علاقه‌مند محصولات ایرانی هستند که توجه به این بخش می‌تواند منجر به افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری باشد.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر موارد مورد بحث تدوین برنامه هفتم توسعه بود. در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از احکام اجرا شده است که باید این عقب ماندگی را در برنامه هفتم توسعه جبران کنیم. یکی از دغدغه‌های کشاورزان گندم کار تعیین نرخ خرید این محصول است. بر اساس برآوردهای انجام شده نرخ خرید هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار تومان پیشنهاد شد. با تعیین قیمت مناسب گندمکاران محصول خود را به بخش دولتی تحویل می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است. سازمان برنامه و بودجه قول تامین این میزان اعتبار مورد نیاز را داده است. تلاش می‌کنیم سایر محصولات کشاورزی نیز به صورت تضمینی خریداری شوند تا در حوزه تولید انگیزه ایجاد کنیم و تولیدکنندگان با انگیزه بالا تولید کنند. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی و رشد صادرات باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *