به منظور گسترش فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی و مدیریت آب، هیأتی از ازبکستان به ریاست معاون وزیر کشاورزی ازبکستان به ترکمنستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، به منظور گسترش فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی و مدیریت آب، هیأتی از ازبکستان به ریاست «قهرمان یولداشف» معاون وزیر کشاورزی ازبکستان به ترکمنستان سفر کرد.

این هیأت با «شهرت آنامراداف» معاون وزیر کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان، «دولت محمدوف» معاون کمیته دولتی منابع آب و نمایندگان ادارات ذیربط این وزارتخانه و روسای سازمان‌های مربوطه دیدار کردند.

طرفین در مورد همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله کشت پنبه، کاشت بذر، باغداری، گلخانه‌ها و دیجیتالی سازی گفت و گو کردند.

جهت‌های امیدوارکننده‌ای در توسعه برنامه‌ای برای آزمایش انواع بذر پنبه‌های پرمحصول، زودرس و مقاوم به نمک شناسایی شد.

هیأت‌های کشاورزی در رابطه با تبادل دانه‌های سبزیجات و محصولات از نوع فرآوری شده و همکاری در زمینه باغبانی، آموزش کشاورزان و متخصصان ترکمنستان در مرکز ملی دانش، نوآوری و خدمات تبادل نظر کردند.

طرف ترکمنستانی گزارشی از نتایج پروژه معرفی سیستم مدیریت خودکار آب را که توسط شرکت استرالیایی Rubicon Water Pty انجام شده، ارائه داد.

علاوه بر عشق آباد، نمایندگان ازبکستان از ولایت آخال نیز بازدید کردند و در آنجا با فعالیت‌های شرکت‌ها در زمینه کشت انگور، باغداری، گلخانه‌ها، فرآوری میوه و سبزیجات و محصولات لبنی و دامپروری آشنا شدند.

همچنین مذاکراتی با انجمن دولتی «اسب‌های ترکمن» و انجمن بین المللی «پرورش اسب آخال تکه» در مورد توسعه پرورش اسب در ازبکستان انجام شد.

توافقنامه‌ای بین دانشگاه دولتی کشاورزی تاشکند، دانشگاه دولتی دامپزشکی، دامپروری و بیوتکنولوژی سمرقند و انجمن بین المللی پرورش اسب آخال تکه ترکمنستان برای توسعه پروژه علمی مشترک با هدف توسعه پرورش اسب و پرورش نژادهای اصیل صورت گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *