زنجان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون در سطح کشور یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشته‌اند و آمار واحدهای تعطیل در حال کاهش است.

به گزارش بازار، علی رسولیان در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زنجان گفت: رویکرد دولت احیای واحدهای تعطیل است و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ واحد تعطیل کامل در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته‌اند و آمار واحدهای تعطیل در حال کاهش است.

وی اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته استاندار زنجان چند اتفاق خوب در استان زنجان رخ داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقاضا برای سرمایه گذاری بسیار زیاد بود که با در اختیار گذاشتن زمین ۲۱۰ هکتاری برای صنایع دانش بنیان و صنایع پاک آغاز عملیات اجرایی آن امروز انجام شد که امیدواریم تا یک سال آینده آماده بهره‌برداری شود و در سال جاری حدود ۱۰ درصد توسعه صنعت اراضی شهرک های صنعتی را استان زنجان داشته که بسیار خوشحال کننده است.

رسولیان افزود: ۷۰ میلیون متر پساب مکعب برای صنایع کشور و شهرک های صنعتی خریداری شده و برای اینکه آب پایداری داشته باشیم حتماً باید رویکرد پساب های شهری را داشته باشیم که با کمک استاندار زنجان انتقال پساب شهر برای شهرک صنعتی امروز کلنگ زنی صورت گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراز کرد: خروجی پساب استان ۴۵ هزار مترمکعب است که در ۱۲ هزار مترمکعب آن به بخش خصوصی داده می‌شود و امیدواریم با توافق صورت گرفته و حمایت از سوی استاندار سهم بیشتری از پساب شهری را برای صنایع اختصاص خواهیم داد که امیدواریم به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

رسولیان افزود: کمک به شرکت های دانش بنیان و فناور از ریوکردهای دولت سیزدهم است و با موافقت استاندار زمینی ۵ هکتاری برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور و طرح توسعه ها آماده شده است که مجوز لازم از دولت برای ایجاد شهرک فناوری شهر زنجان دریافت شده است.

وی یاد آورشد: در سال گذشته ۹۹۰ هکتار و امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی که برای ایجاد شهرک‌های فناوری اختصاص یافته بود پس گرفته شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *