رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه در سال جدید ۱۵۰ هزار عضو جدید را بیمه کردیم که حق بیمه سهم دولت برای این تعداد ۱۱۰۰ میلیارد تومان است در حالی که ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است گفت: نیازمندیم دولت بودجه را در لایحه بالا ببرد و در تخصیص کمک کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله رازانی در گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در هتل قلب تهران برگزار شد، آماری از وضعیت صندوق ارائه و اظهار کرد: جمعیتی که طی ۱۴ سال عمر صندوق، حداقل برای یکبار خودشان را نزد ما بیمه کردند به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد، حدود ۶۰۰ هزار نفر به دلایل مختلف رابطه شان با صندوق قطع شده و جمعیت تحت پوشش امروز ما و به عبارتی عدد بیمه شده فعال ما حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که در حال پرداخت حق بیمه سهم خودشان هستند. یک سوم حق بیمه سهم روستایی توسط خودش و دو سوم توسط دولت تقبل می شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه برآورد می‌شود در سال ۹۸ حداقل ۲۰۰ هزار نفر به این آمار افزوده شده و تا آخر سال به رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده برسیم اظهار کرد: ۱۰۶ هزار خانواده از ما حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت دریافت می کنند.
رازانی ادامه داد: جامعه هدف ما افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال هستند، جمعیت روستایی در این سنین ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که برآورد می کنیم حدود ۳۰ درصدشان تحت پوشش سایر بیمه‌ها هستند و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر باقی می ماند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نزد ما بیمه بودند و ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر باقی می‌ماند.

وی افزود: در قانون پیش بینی شده کشاورزان غیرساکن روستا به شرط تامین منابع می‌توانند نزد ما بیمه شوند که حدود یک میلیون نفرند و اگر ۳۰ درصد نزد دیگر صندوق‌ها بیمه باشند، ۷۰۰ هزار نفر باقی می ماند. اگر این اعداد را جمع کنیم می‌توان گفت که شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جامعه هدف بیمه نشده ما هستند که تا کنون ۲۰ درصد راه را رفته‌ایم و ۸۰ درصد از راه باقی مانده که باید به سمت آن حرکت کنیم.

رازانی با بیان اینکه مهمترین مسئله این است که این صندوق را به خوبی به جامعه هدف معرفی کنیم گفت: این خدمت درخشان، بشردوستانه و انقلابی هنوز آنطور که باید شناخته شده نیست. کل پرسنل صندوق به ۳۰۰ نفر نمی رسد و کار را از طریق ۱۸۰۰ کارگزار فعال پیش می بریم. تقویت کارگزاری ها و پرداخت تسهیلات به آنها را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی جدید به طور منسجم مشغول به کار است و ۳۰ مرتبه جلسات هیئت مدیره از اردیبهشت امسال تشکیل شده است و بنا داریم موانع را برداریم که از جمله آنها مشکل نقل و انتقال سوابق به صندوق‌های دیگر است. این امر را پیگیریم و معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز ورود کرده تا مشکل بزودی حل شود.

رازانی با اشاره به اینکه در سال جدید ۱۵۰ هزار عضو جدید را بیمه کردیم که حق بیمه سهم دولت برای این تعداد ۱۱۰۰ میلیارد تومان است در حالی که ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است ادامه داد: نیازمندیم دولت بودجه را در لایحه بالا ببرد و در تخصیص کمک کند. ارتقای وضعیت نیروی انسانی و استفاده از فناوریهای نوین برای تسهیل امور بیمه نیز در دستورکار است.

وی با اشاره به سطوح هشت گانه درآمدی به انتخاب خود بیمه شده برای تعیین نرخ حق بیمه گفت: ۸۰ درصد افراد درآمد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را انتخاب کرده‌اند و اگر به طور مثال همین امسال بازنشسته شوند پایه مستمری شان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *