کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اضافه شدن ۳ بندر روسیه به مقاصد بارهای صادراتی ایران خبر داد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشور‌های دریای خزر، مقاصد صادراتی ایران را متنوع‌تر کرده و هم اکنون علاوه بر بندر سالیانکا، سه بندر ماخاچ کالا، وی تی اس و علیا نیز به جمع مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شده‌­اند.

این تصمیم اقدام به منظور سرعت­‌بخشی به انجام عملیات تخلیه و بارگیری و نیز افزایش تردد کشتی‌ها به بنادر روسیه بوده تا بتوان همزمان با استفاده بیشتر از ظرفیت­‌های ناوگان کشتیرانی دریای خزر، حمل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد. پیش‌بینی می‌شود سرعت کشتی‌ها، سرعت سفر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کرده و کالا‌های بیشتری به مقاصد روسیه حمل شود.

با وجود تلاش‌های کشتیرانی ملی برای تنوع بخشی به بنادر پذیرنده بار صادراتی ایران، یکی از مسائل مهم در کانال ولگا عدم لایروبی و پایین آمدن سطح آب کانال است که به همین دلیل کشتی‌ها مجبور هستند با آبخور 3.7 متر در این کانال تردد کنند.

مسئله‌ای که باعث می‌شود تا کشتی‌ها تنها با 70 درصد ظرفیت بارگیری کنند. از این رو لایروبی کانال مذکور و رساندن آبخور آن به 4.5 متر برای تردد کشتی‌ها با ظرفیت کامل بسیار ضروری است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *