مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پنج راهکار برای تنظیم بازار اجاره بها به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده است، گفت: راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای متعادل کردن اجاره بها پیش‌بینی شده است.

عباس فرهادیه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد برنامه‌هایی که برای تنظیم اجاره‌بهای مسکن دیده شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی به معاونت مسکن و ساختمان تکلیف کرد که راجع به اجاره‌بها پیشنهاداتی ارائه شود، بنابراین یک بسته پیشنهادی ارائه شده است که در آن تلاش شده است، اگر در سطح کشور قرار است، برنامه‌هایی انجام شود، اگر با دقت نباشد، نتیجه‌ای می‌گیریم که ممکن است خیلی مطلوب نباشد، پس باید به صورت همه‌جانبه به این موضوع نگاه شود.

وی افزود: اقداماتی که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در حال انجام آن است، تمام تلاش‌های خود را انجام داده است، بنابراین چندین پیشنهاد به عنوان راهکار کوتاه‌مدت ، میان‌مدت و بلندمدت به طور مشخص آماده و ارائه کرده است، چرا که وظیفه ما تصمیم‌سازی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که به طور مشخص این راهکارها چیست، اضافه کرد: این راهکارها تقدیم وزیر راه و شهرسازی شده است و تا جمع‌بندی این موضوع اجازه بدهید تا سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی روی آن اعلام شود و به اطلاع عموم می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤال که این بسته چند پیشنهاد است، گفت: این بسته‌ای که تقدیم وزیر راه و شهرسازی شده است 5 پیشنهاد است که یکی از این پیشنهادات راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار املاک و دیگری تعیین سقف اجاره‌بها با ابزارهای مالیاتی است.

فرهادیه ادامه داد: قطعاً اگر سامانه اطلاعات بازار املاک قانونی شود، شفافیت در بازار مسکن و اجاره می‌تواند به مردم کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *