محمد ولدخانی روز چهارشنبه در خصوص جلسه روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان و رسیدگی به مشکلات این صنف، اظهار داشت: مشکل تولیدکنندگان پوشاک و عرضه‌کنندگان پارچه، قاچاق است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: کشور نیاز به تولید پوشاک دارد و برای تولید این کالا نیاز به تامین پارچه است که از طریق عرضه‌کنندگان صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران ادامه داد: ورود پوشاک قاچاق در حالی به کشور صورت می‌گیرد که این افراد در مقابل عرضه پوشاک نه مالیات، نه بیمه و نه هزینه‌های جاری تولید را پرداخت می‌کنند و این امر باعث احساس تبعیض بین تولیدکنندگان پوشاک شده است.

ولدخانی با بیان اینکه تولید پوشاک ایرانی با کیفیت است، گفت: پوشاک قاچاق با قیمتی ارزان و کیفیتی پایین وارد بازار می‌شود و این امر مشکلاتی را به کارگاه‌های تولیدی پوشاک ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در صورتی که تولید پوشاک رونق بگیرد به کشورهای منطقه صادرات خواهیم داشت که منجر به ارزآوری می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران با اشاره به اینکه پنج هزار واحد عرضه‌کننده پارچه در کشور داریم، گفت: بر اساس آخرین آمار از سرانه مصرف پارچه در کشور در سال ۱۴۰۰، بین ۲۷ تا ۳۰ متر بود که این آمار به خاطر قاچاق نصف شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *