مشهد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: سرمای زودرس پاییزی به ۱۵ درصد از کشتزارهای پنبه این شهرستان خسارت زد.

محمد میری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت به ۲۲۰ هکتار از مزارع این محصول وارد شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۴۸۰ هکتار از مزراع پنبه این شهرستان به روش مکانیزه کشت شد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد توسعه و احیای کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر و بیان کرد: هم اینک سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۵۰۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم است.

وی گفت: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
میری افزود: پارسال سه هزار و ۴۰۸ تن وش پنبه در این شهرستان برداشت شد که ۹۵ درصد این محصول توسط ۴۷۰ بهره بردار در دشت کاریز تایباد کشت می شود.

وی به توزیع ۳۷۰ تن انواع کود بین کشاورزان پنبه کار شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: برای چهارمین سال متوالی برخی مزارع این شهرستان به روش مکانیزه کشت می شود و در حال حاضر قیمت هر کیلو پنبه ۱۴۵ هزار ریال می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۳۰ نفرروز مشغول کار می شوند و نبود واحدهای فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایباد است.
تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد.

سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

تایباد متشکل از ۳۸ روستا و ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *