گرگان- فیروز بخش، بازرس اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی شهرستان گرگان گفت: فروش اینترنتی پوشاک یکی از علل رکود در بازار لباس است.

داوود فیروز بخش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ما سود حساب شده و تعریف شده برای پوشاک داریم و بر طبق فاکتوری که خرید می کنیم باید سودهای خود را در نظر بگیریم و برخلاف عقیده بسیاری سود زیادی در این صنف وجود ندارد.

دبیر و بازرس اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی گرگان گفت: بازار پوشاک رقابتی است و خریدار باید وقت بگذارد که بهترین محصول و با کیفیت ترین جنس را با قیمت مناسب خریداری کند.

وی ادامه داد: خیلی ها به دلیل همین تفکر که سود پوشاک خوب است مقداری پول را برای اینکار در نظر می گیرند و با ادعای اینکه آدم خوش سلیقه ای هستند وارد این بازار می شوند اما بعد از مدتی شکست می خورند.

فیروز بخش با بیان اینکه عدم ثبات در قیمت و بازار به خصوص برای تولیدکننده، باعث شده که برای خرید جنس دچار مشکل شویم، افزود: اغلب فعالان این صنف با خرید از تولیدکننده و حذف واسطه ها تلاش به مدیریت اوضاع نامساعد اقتصادی دارند.

وی ضمن یادآوری اینکه تعداد صدور جواز کسب در این شغل زیاد است، ادامه داد: در حال حاضر حدود هزار و ۵۰۰ مغازه دارای جواز کسب و هزار و ۵۰۰ مغازه هم بدون جواز در شهرستان گرگان مشغول به کار هستند.

فیروز بخش با بیان اینکه در حال حاضر اخذ مجوز راحت شده، افزود: اگر مشکل دارایی وجود نداشته باشد کمتر از ۴۸ ساعت هم می توان مجوز گرفت درحالیکه در گذشته دریافت مجوز منوط به گذران دوره های آموزشی، انگشت نگاری و مجوز از بهداشت بود.

بازرس اتحادیه پوشاک، خرازی و لوازم ورزشی گرگان گفت: بعضی ها به خصوص در روستاها جواز کسب را برای دریافت وام می گیرند و نظارت خاصی هم که وجود ندارد. برخی هم به دلیل اینکه قانون نظام صنفی را نمی دانند مغازه خود را تعطیل کردند اما هنوز جواز کسب را باطل نکرده اند.

او فروش اینترنتی پوشاک یکی از علل رکود در بازار لباس اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم پرداخت مالیات، بیمه و اجاره رقم فروش این فروشگاه های اینترنتی از مغازه ها کمتر است و همین به بازار بیش از پیش آسیب وارد کرده است.

فیروز بخش با بیان اینکه مقررات و قانون هایی وضع شده تا این فروشگاه های اینترنتی هم مجوز بگیرند، افزود: اما متاسفانه مسئولان ذیربط در این زمینه ضعیف عمل می کنند زیرا سازمان صمت آنها را ملزم به دریافت مجوز نکرده است.

وی ادامه داد: در گذشته فروشگاه های خانگی به عنوان یک معضل مطرح بود زیرا آنها هم بدون اینکه مجوز و مالیاتی بدهند مشغول به فعالیت بودند و درحال حاضر هم فروشگاه های اینترنتی برای اصناف تبدیل به چالش شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *