به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: این روزها با شیوع موج سوم بیماری کرونا و شروع فصل پاییز، استفاده از اقلام بهداشتی در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نزد شهروندان افزایش یافته و امکان تهیه و خرید انواع و اقسام این محصولات بهداشتی توسط مردم در فضای مجازی فراهم شده است.

سرهنگ امین یادگارنژاد افزود: اخیرا مشاهده شده برخی کلاهبرداران سایبری با سوء ‌استفاده از شرایط خاص موجود در بین شهروندان و ناآگاهی برخی کاربران به فروش بسته‌های اقلام بهداشتی تقلبی و بدون مجوز با قیمت‌های ارزان در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: هرگز به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات فروش اقلام و بسته‌های بهداشتی اقدام می‌کنند اعتماد نکنید زیرا بیشتر بسته‌ها تقلبی و بدون مجوزهای مربوطه هستند. تولید و عرضه محصولات دارویی ‌و بهداشتی باید با مجوز و تایید وزارت بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و داروی کشور باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با هشدار به کلاهبرداران سایبری اظهار کرد: بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و این پلیس با قانون شکنانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش کالا به صورت غیرقانونی می‌کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

سرهنگ یادگارنژاد از شهروندان خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌ مند شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *