قزوین – ایرنا – برای صادرات کالاهای استان قزوین به بازارهای اوراسیا باید ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشور قزاقستان و نزدیک نقطه صفر مرزی چین، یک شهری بندری شناسایی شده که می‌توان برای توسعه صادراتی در آن سرمایه‌گذاری کرد.

مهدی بخشنده با بیان اینکه برای ایجاد پایانه صادراتی در این شهر بندری ۲۷ هکتار فضا درنظر گرفته شده، اظهار داشت: با ایجاد پایانه، ساخت انبار و سردخانه می‌توانیم یک بازار سودآور ۱۸۰ میلیون نفری در اوراسیا ایجاد کنیم.

وی بر ضرورت وجود یک بانک حمایتی در این شهر بندری اشاره کرد و گفت: در این نوع صادرات به لحاظ مشکلات LC باید تحویل کالا در ازای دریافت وجه نقد باشد که این موضوع نیازمند مساعدت از سوی یک بانک است.

بخشنده ایجاد این پایانه صادراتی در شهر بندری قزاقستان را عامل اصلی توسعه صادراتی قزوین عنوان کرد و گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که به وسیله این پایانه صادراتی بسیاری از کالاهای صنعتی و کشاورزی از این طریق به کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و روسیه صادر می شود.

این مسئول با انتقاد از روش مبادلات تجاری با کشور عراق گفت: بیشتر مشکلات ما در حوزه کاهش ارزش صادراتی به علت مشکلات بازگشت ارز و تمرکز بیش از اندازه روی کشور عراق است که بنده با فعالیت بیشتر در این بازار به شدت مخالفم و معتقدم که اضافه شدن جمعیت ۳۷ میلیونی این کشور سبب شده تا سفره ایرانیان با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به عراق صادر شود.

بیش از ۴۵ درصد صادرات کالاهای استان قزوین به کشور عراق صادر می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *