ما در این مطلب قصد داریم درباره کیفیت پارچه‌های پاییزه نکاتی را عنوان کنیم و چنانچه قصد خرید پارچه پاییزه در انواع مختلف آن را دارید شما را راهنمایی کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها که در آستانه ورود به فصل پاییز هستیم، بازار خرید پارچه پاییزه بسیار گرم شده و خانم‌ها و خیاطان هنرمند با استفاده از پارچه پاییزه مانند پارچه کشمیر که از گرما و لطافت بسیار بالایی برای این فصل برخوردار است، اقدام به دوخت لباس‌های متنوع مانند کت و شلوار، پالتو و … می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم درباره کیفیت پارچه‌های پاییزه نکاتی را با شما در میان گذاشته و چنانچه قصد خرید پارچه پاییزه در انواع مختلف آن را دارید به شما بگوییم این نوع از پارچه‌ها با توجه به نوع نخ و بافتی که دارند، برای دوخت چه لباس‌هایی مناسبند.

پارچه پاییزه به چه نوع پارچه‌هایی گفته می‌شود؟

هنگامی که فصل پاییز فرا می‌رسد، دیگر نمی‌توان از لباس‌های خیلی نازک و یا آستین کوتاه برای بیرون رفتن استفاده کرد، زیرا در فصل پاییز عموماً هوا حالات متغیری دارد و ممکن است یک ساعت هوا آفتابی باشد اما پس از آن باد شدیدی وزیدن بگیرد و شما با یک باران پاییزی زیبا که باعث می‌شود دمای هوا چند درجه‌ای پایین بیاید مواجه شوید. بنابراین لازم است در این فصل به فکر لباس‌هایی باشید که از پارچه‌هایی تهیه شده باشند که علاوه بر وزن کم و پوشش آسانی که دارند، بتوانند شما را در برابر کاهش دمای هوا حفظ کنند. پارچه پاییزه مناسب‌ترین نوع پارچه برای این فصل می‌باشد.

در تعریف و توضیح پارچه پاییزه می‌توان گفت این نوع پارچه‌ها نه چندان ضخیم و نه خیلی نازک هستند و وزن زیادی هم ندارند، بنابراین می‌توانند برای تهیه لباس‌های گرم پاییزی مناسب باشند. از جمله پارچه‌های مناسب پاییز می‌توان به پارچه فلانل، موهر، پارچه کشمیر یا توییت و پارچه‌های خز مصنوعی و.. اشاره کرد. ما در بخش‌های بعدی این مطلب درباره ویژگی‌های پارچه کشمیر برای دوخت لباس‌های پاییزه اشاره خواهیم کرد.

پارچه پاییزه از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

پارچه‌های پاییزه به جهت ویژگی‌هایی که دارند گزینه بسیار خوبی برای دوخت لباس‌های پاییزه به شمار می‌آیند.

در ساختارشان از الیاف پشمی و یا موی بز استفاده شده است

همان طور که می‌دانید در تولید اغلب پارچه‌های پاییزه از الیاف پشم استفاده شده است به طورکل پارچه‌های پشمی به جهت استفاده از الیاف پشم در تار و پودشان و یا پارچه‌های موهر به لحاظ داشتن الیافی از موی بز انگورا به پارچه‌هایی تبدیل شده‌اند که عایق خوبی در برابر سرما به شمار می‌آیند و می‌توانند شما را در مقابل سرما حفظ نمایند.

پارچه پاییزه – پارچه نگار

از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند

الیاف پارچه پاییزه به جهت مقاومت بالا و ضخامت مناسبی که دارند، ماندگاری بالایی دارند و دچار ساییدگی و پوسیدگی نمی‌شوند به همین علت است که شما بسیاری از لباس‌های قدیمی مانند ژاکت‌ها و پالتوها را می‌بینید که هنوز هم پس از چند دهه مانند روز اولشان باقی مانده‌اند.

ضد باکتری و ضد میکروب هستند

به دلیل آن که از الیاف طبیعی در ساختار و بافت پارچه پاییزه استفاده شده است این نوع پارچه‌ها از رشد کپک و باکتری جلوگیری کرده و لازم نیست شما در فصل پاییز و زمستان اقدام به شست و شوی البسه پاییزه خود نمایید. ضمن آن که نگهداری از البسه‌هایی با پارچه پاییزه ساده است و چنانچه آن‌ها را در کاوری مناسب قرار دهید، سال آینده می‌توانید آن را بیرون آورده و بپوشید.

پارچه پاییزه حساسیتی ایجاد نمی‌کند

بیشتر پارچه‌های پاییزه از آن‌جایی که در برابر گرد و غبار مقاومند، به سرعت کثیف نمی‌شوند و نیاز به شست و شوی مداوم ندارند.

شیک و زیبا هستند

پارچه‌های پاییزه مانند موهر، پارچه کشمیر و.. جزء شیک‌ترین پارچه‌های پاییزی و زمستانی به شمار می‌آیند زیرا در مقابل چروک شدن مقاومند و برای دوخت لباس‌های رسمی و معمولی و همچنین دوخت پالتو، شلوار، ژاکت، کت و دامن و مانتوهای پاییزه مناسب می‌باشند.

در ادامه ما به معرفی یکی از پارچه‌های پاییزه که از طرح‌های بی نظیر و زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است خواهیم پرداخت.

پارچه کشمیر چه نوع پارچه‌ای است؟

هنگامی که برای خرید پارچه پاییزه به پارچه فروشی‌ها مراجعه می‌کنید یکی از پارچه‌هایی که توسط فروشنده به شما معرفی می‌شود پارچه کشمیر یا توییت است، زیرا یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای این فصل به شمار می‌آید و به لحاظ آن که از الیاف پشم بز کشمیر و بز پاشمینا و برخی نژادهای دیگر بز تهیه شده ضمن گرمای بالایی که تولید می‌کند و بدن شما را در برابر هوای سرد مصون نگه می‌دارد، جزء یکی از نرم و لطیف‌ترین پارچه‌های پاییزه محسوب می‌شود. به طور کل ویژگی‌های پارچه پاییزه کشمیر را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود.

پارچه کشمیر – پارچه نگار

سبک هستند و وزن زیادی را به بدن تحمیل نمی‌کنند.

گرمای قابل توجهی دارند و نیاز به پوشیدن چند لایه لباس در پاییز و زمستان نخواهید داشت.

به جهت الیاف طبیعی شان آب و عرق را به خود جذب کرده و کمک می‌کنند پوست به راحتی تنفس کند.

پارچه کشمیر قدمت بسیار بالایی دارد و حتماً شما نام شال‌های کشمیری را شنیده‌اید. این نوع پارچه به لحاظ کیفیتی که داشت در قرن نوزدهم میلادی توسط انگلیسی‌ها از کشور هندوستان به اروپا رسید. در حال حاضر نیز این پارچه توسط دو کشور چین و مغولستان تولید می‌شود.

با استفاده از پارچه کشمیر یا توییت چه لباس‌هایی می‌توان دوخت؟

پارچه کشمیر اغلب در طرح‌های ساده، چهارخانه و راه راه و جناغی بافته می‌شود و از الیافی با رنگ‌های خاکستری، زرد نخودی، قهوه‌ای، سفید و سرمه‌ای و مشکی در بافت آن استفاده شده و بیشتر برای دوخت لباس‌های پاییزی و زمستانی مانند پالتوهای زنانه و مردانه، کت و شلوار، دامن و کلاه‌های برت فرانسوی و یا کلاه‌های نقاب‌دار از آن استفاده می‌شود.

اگر مایلید با پارچه پاییزه لباسی مناسب قد و قامت خود بدوزید و پارچه کشمیر انتخاب شماست حتماً به خطوط آن توجه کنید. اگر قد بلندی دارید، انتخاب یک پارچه کشمیر چهارخانه که رنگ آن با پوست شما همخوانی داشته باشد می‌تواند بر زیبایی اندام شما بیفزاید. اما چنانچه قدتان متوسط یا کوتاه است، خرید پارچه پاییزه کشمیر با راه راه‌های ریز می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

روش شست و شوی پارچه پاییزه

فرقی نمی‌کند شما کدامیک از پارچه‌های پاییزه را برای دوخت لباس استفاده کرده باشید. موهر، پارچه فوتر، پشمی و یا پارچه کشمیر، مهم این است که برای شست و شوی آن‌ها بهتر است از لباسشویی استفاده نکنید. زیرا لباسشویی با توجه به چرخشی که در زمان آبگیری و خشک کردن دارد، می‌تواند به لباس‌های شما که دارای الیاف طبیعی به خصوص پشمی هستند آسیب برساند و آن‌ها را از شکل اصلی دور نماید. بنابراین بهتر است لباس‌هایی که از پارچه کشمیر دوخته شده‌اند را با دست بشویید. برای این کار یک تشت آب را با مواد شوینده بیامیزید و لباس را به مدت ۲۰ دقیقه درون آن قرار دهید. همچنین از چنگ زدن البسه به هنگام شست و شو جلوگیری کنید و برای آبکشی نیز آن را درون یک سبد قرار دهید تا آب لباس گرفته شود و از چلاندن و تابیدن آن نیز بپرهیزید. پس از تخلیه آب لباس‌ها، آن‌ها را روی بند رخت‌های آپارتمانی به صورت مسطح و نه آویزان شده پهن نمایید تا از کش آمدن الیاف پارچه کشمیر جلوگیری شود.

نکته مهم: شاید برای برخی از شما پیش آمده باشد که در هنگام شست و شوی پارچه کشمیر با بوی بدی مواجه شده باشید. استفاده از چند قطره سرکه به هنگام آبکشی لباس می‌تواند این مشکل را برطرف نماید.

پارچه فروشی اینترنتی نگار

برای این که بتوانید انواع پارچه پاییزه را بدون نیاز به مراجعه به پارچه فروشی‌های سطح شهر خریداری کنید و پیش از خرید، نمونه‌های مختلف آن را از نظر طرح و رنگ ببینید بهتر است که سری به پارچه فروشی‌های آنلاین بزنید. در حال حاضر که بیشتر کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن رفته‌اند، بسیاری از پارچه فروشی‌ها نیز در پی این اقدام با طراحی و راه‌اندازی یک وب سایت توانسته‌اند تعامل بیشتری را با مشتری برقرار کرده و محصولات خود را با شرایط بهتر و آسان‌تر به آن‌ها ارائه نمایند. پارچه فروشی نگار به آدرس الکترونیکی https://parchenegar.com/ یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد که انواع پارچه را در دسته بندی‌های مختلف مانند پارچه‌های بهاره و تابستانه، پارچه پاییزه و زمستانه و همچنین پارچه‌های مجلسی، ژاکارد و پارچه‌های مانتویی و روزمره در اختیار مشتریان قرار داده که هر دسته بندی نیز از تعداد پارچه‌های متنوعی بهره‌مند است.

اگر قصد خرید پارچه پاییزه برای دوخت انواع لباس مانند کت و شلوار، کت دامن، کلاه، ژاکت و … دارید حتماً سری به فروشگاه اینترنتی پارچه نگاربزنید. در دسته بندی پارچه پاییزه و زمستانه این فروشگاه می‌توانید نمونه انواع پارچه کشمیر، بارونی، مخمل کبریتی، موهر، سوییت، درس و فوم را ببینید و به راحتی با انتخاب رنگ و متراژ خرید آن را به صورت آنلاین انجام داده و پارچه را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین در سایت این فروشگاه بخشی با عنوان مجله پارچه نگار طراحی شده است که می‌توانید انواع مدل‌های جدید دوخت لباس‌های پاییزه و زمستانه مانند پالتو و.. را ببینید و از به روزترین استایل‌های دنیا مطلع شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *