رئیس انجمن سرب و روی ایران گفت: یکی از دلایل واردات ماده معدنی (خاک سرب و روی) قیمت بالا در داخل است.

به گزارش بازار، حسن حسینقلی گفت: به دو دلیل واردکننده ماده معدنی (خاک سرب و روی) شدیم: اول اینکه صنایع معدنی شمش ِروی که ایجاد کردیم بیشتر از ظرفیت معادن در کشور بود و دوم اینکه با توجه به قیمت گذاری بالای ماده معدنی (خاک سرب و روی) ازطرف شرکت تهیه و تولید در بورس، این ماده معدنی خریداری نداشت.

وی بابیان اینکه، هم اکنون شرکت تهیه و تولید ملزم است خاکش را در بورس عرضه کند، افزود: در گذشته به این صورت بود که به هر شرکت در بورس متناسب با ظرفیتش یک سهمیه می‌دادند، ولی بعدها به این بهانه که قصد داریم با قیمت بالا به فروش برسانیم، قرار شد این ماده معدنی در بورس قیمت گذاری و عرضه شود.

رئیس انجمن سرب و روی ایران، در ادامه گفت: اعلام قیمت بالا در بورس برای ماده معدنی (خاک سرب و روی) منجر به این شد که این ماده معدنی بدون خریدار ماند، چون برای تولیدکننده شمش ِ روی، خرید آن صرفه اقتصادی نداشت و به همین دلیل فعالان صنایع معدنی، ماده معدنی (خاک سرب و روی) را از آفریقا و ترکیه وارد می‌کنند.

وی درخصوص مصارف سرب و روی گفت: ۸۰ درصد شمش رویِ تولید داخل کشور، صرف گالوانیزه می‌شود، حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد آن برای شیرآلات (ترکیبی از مس و روی) مصرف می‌شود و مقدار بسیار کمی نیز بعنوان اکسیر رویِ خیلی خالص در لاستیک سازی مصرف می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *