عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران از پرداخت مطالبه پنبه‌کاران شهرستان ارزوئیه طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ارزوئیه، عبدالرضا مسلمی عضو هیئت‌مدیره سازمان تعاون روستایی ایران امروز در حاشیه بازدید از کارخانه پنبه شهرستان ارزوئیه با اشاره به الگوی کشت اظهار داشت: تا ۱۵ روز آینده بیش از ۶۰ درصد پول پنبه، پنبه‌کاران پرداخت می‌شود که تا امروز ۲۰ میلیارد تومان پرداخت ‌شده است و ۵ میلیارد تومان نیز طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

پرویز رئیسی مدیر سازمان تعاون روستایی کرمان نیز عنوان کرد: ۲۵ درصد محصولات باغی کشور در استان کرمان تولید می‌شود و تولید محصولات زراعی استان کرمان عمده‌اش در شهرستان ارزوئیه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اداره تعاون روستایی در شهرستان ارزوئیه نداریم، گفت: سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی کشت قراردادی است و ۸۵۰ هکتار کشت قراردادی پنبه توسط تعاونی تولید انجام داده شد و امسال بیش از ۴۰ درصد افزایش تولید پنبه در مزارع اتفاق افتاد.

رئیسی با بیان اینکه نیاز آبی پنبه پایین است، عنوان کرد: امسال ۲۵۰۰ تن وش پنبه خریداری توافقی شده است و نزدیک به ۳۰۰ تن محلوج پنبه تولیدشده است که پول آن نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان می‌شود که نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شه است و تقاضا داریم پول کشاورزها که طلب دارند، پرداخت شود.

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری نیز با تأکید بر اشتغال و توسعه پایدار شهرستان ارزوئیه اظهار داشت: مطالبات پنبه‌کاران در سریع‌ترین زمان ممکن تا قبل از عید پرداخت شود و شهرستان ارزوئیه اقتصادش بر اساس کشاورزی است و باید ظرفیت کشاورزی این شهرستان تقویت شود.

به گزارش فارس، در این سفر یک‌روزه طرح سردخانه شهید سلیمانی با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰ میلیارد و ظرفیت ۱۷۵۰ تن بالای صفر و ۲۵۰ تن زیر صفر است و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر و طرح پرورش شتر با ظرفیت ۷۰ شتر بومی منطقه و با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال و با اشتغال ۱۲ نفر به بهره‌برداری رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *