مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت قراردادی پنج محصول مهم کشاورزی شامل گندم، ذرت، چغندر، گیاه روغنی کاملینا و پنبه در استان برای نخستین مرتبه محقق شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسن جلیلوند گفت: در خصوص محصول گندم، سطح ابلاغی برای کشت قراردادی آن ۴۹کشت قراردادی پنج محصول مهم کشاورزی برای نخستین بار در قزوین هزار و ۷۰۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعات هفته گذشته در رابطه با کشت این محصول، با ۱۲۴ کشاورز قرارداد منعقد شده اما عقد قرارداد با آنان برای گندم سرعت گرفته و در آینده نزدیک نیز رقم ابلاغی تعیین شده برای کشت قراردادی محقق خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برنامه ما در رابطه با محصولات استراتژیک نظیر گندم در گام نخست، پوشش ۲۰ درصدی اراضی کشت شده در قالب کشاورزی قراردادی بوده و به مرور رساندن آن به سطح ۱۰۰ درصد است.

جلیلوند افزود: در سال زراعی جاری همچنین با هماهنگی های انجام شده، کشت قراردادی چغندرقند به میزان ۵۶۶ هکتار و ذرت شیرین به میزان ۲۰۰ هکتار در استان قزوین محقق شده است.

به گفته وی، کشت قراردادی گیاه روغنی کاملینا در سطح ۲۰۰ هکتار و پنبه در سطح ۶۰ هکتار نیز طی سال زراعی جاری در استان قزوین عملیاتی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در قالب کشت قراردادی خیال کشاورزان بابت فروش محصول خود با قیمت مناسب راحت است و تامین بذر و کود مورد نیاز آنان با سهولت بهتری انجام می شود .

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۷۵ هزار هکتار باغ میوه و سایر زمین ها زراعی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *