رصد خانه مهاجرت ایران اعلام کرد با تشدید بحران تنش آبی و افزایش قیمت مواد غذایی کشور ایران ممکن است ۷۰ درصد از زمین های کشاورزی خود را از دست بدهد.

به گزارش بازار، رصد خانه مهاجرت ایران در گزارش سالانه خود نوشت کمبود آب تعداد زیادی از کشورها از جمله ایران، عراق و یمن را در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر قرار داده و دسترسی به منابع مورد نیاز برای تولید را محدود می کند، بنابراین با تشدید بحران تنش آبی و افزایش قیمت مواد غذایی کشور ایران ممکن است ۷۰ درصد از زمین های کشاورزی خود را از دست بدهد.

تغیرات اقلیمی و دخالت های انسانی، ایران را با بحران های محیط زیستی زیادی، از جمله بحران اب، فرونشست، آلودگی هوا مواجه کرده است.

مجموع این بحران ها یک راه پیش روی ساکنان شهرهای بحران زده می گذارد، مهاجرات اقلیمی مجمع جهانی اقتصاد در گزارش سال ۲۰۲۲خود، پنج خطر اصلی و مهم برای ایران برشمرد که دو مورد از ان بحران منابع طبیعی و از دست دادن تنوع زیستی و فرو پاشی اکو سیستم بود.

در کنار مواردی که گفته شد دخالت های انسانی مانند سد سازی غیر اصولی و اجرای پروژهای انتقال آب نیز ضربه بزرگ دیگری بر ییکره محیط زیست ایران وارد کرد به دنبال آن برداشت از آب های زیر زمینی افزایش پیدا کرد و کم کم ذخایر سفرهای آب زیر زرمینی نیز به مرحله هشدار رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *