به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا مهاجر» در دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ های کشاورزی با بیان اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در گرو سه نهاده کود، سم و بذر است افزود: مسئولیت اصلی در بخش کشاورزی تامین غذای مردم و امنیت غذایی پایدار است که باید کافی و سالم تولید شود.

معاون امور زارعی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تولید غذای سالم می‌توانیم با مدیریت، نیاز جامعه را تامین کنیم اظهارداشت: در بحث سم، کود و بذر چاره‌ای جز تولید داخلی نداریم، البته کیفیت تولید نیز مهم است و همه مسولین به دنبال تولید سم، بذر و کود سالم هستند تا در نهایت محصول سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

وی با اشاره به پیشرفت تکنیک‌ های سم‌سازی در دنیا گفت: لازم است به سمت استفاده از سمومی برویم که دوره کارنس آن بر اساس و مبنای نیاز بخش کشاورزی باشد که باید دوره کارنس پایین باشد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، به دلیل داشتن آفتاب خوب در کشور ۹۰ درصد محصولات تولیدی کیفیت بهتری نسبت به مشابه خارجی با استفاده از همین سموم فعلی دارند.

مهاجر با بیان اینکه دنیا به سمت مصرف کم حجم سم گام برداشته است تصریح کرد: ما نیز باید در این مسیر مصرف کم سم حرکت کنیم.

معاون امور زارعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸۰ درصد نهاده ها در زراعت مصرف می شود گفت: کیفیت های فعلی سم و کود خوب است اگر سمی کیفیت نداشته باشد از چرخه تولید خارج می شود و هدف ما این است که غذای کافی و سالم به دست مردم برسانیم.

وی افزود: در این شک نکنید که هرکسی که سم و بذر وارد یا تولید کند اگر کیفی نباشد، از تولید و ورودش جلوگیری می کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه سمی در داخل کشور تولید نمی شود تصریح کرد: ۹۰ درصد سموم در داخل کشور فرموله می شود و ۱۰ درصد از خارج کشور وارد می شود البته آنهایی که فرموله می شوند نیز مواد اولیه شان از خارج کشور تهیه می شود.

وی درباره میزان رضایت خود از سموم مصرفی داخل کشور گفت: به طور نسبی از کیفیت سموم راضی هستیم اما اگر با سمی چه وارداتی چه تولید داخلیروبرو شویم که استانداردهای لازم را نداشته باشد، با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *