به گزارش ایرنا، فضل الله رحمتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بن که با حضور استاندار و جمعی از اعضا شورای اداری استان برگزار شد، تصریح کرد: صنایع نساجی به‌عنوان صنعت سبزاز مزیت‌های مورد توجه در سند آمایش راهبردی است که با توجه به تولید ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در استان زمینه مناسبی برای تولید پوشاک فراهم کرده است.

وی با اشاره به اشتغال و ارزش افزوده بالای زنجیره ارزش نساجی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سرمایه‌گذاری مطلوب در شهرک‌های صنعتی به افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان کمک می‌کند و تلاش می‌شود تمهیداتی برای استقرار صنایعی مانند تولید پوشاک در چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

رحمتی راه‌اندازی شبکه فراگیر برای تولید پوشاک ایرانی اسلامی را از اولویت های وزارت صمت اعلام کرد و گفت:تکمیل زنجیره ارزش محصولات نساجی در چهارمحال و بختیاری منجر به ارزش افزوده بالایی خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی نساجی همپای استان‌های بزرگ نیست اما از نظر ویژند(بِرند) در رده بالایی قرار دارد.

رحمتی کارخانه چادر مشکی حجاب شهرکرد را یکی از صنایع مهم در حوزه تولید پارچه چادر مشکی کشور دانست و افزود: طرح توسعه این کارخانه وارد مراحل اجرایی و تکمیل زنجیره شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه تولید موکت در شهرک صنعتی بروجن چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یک مجموعه مطرح در کشور با تمام توان در حال تولید است و برنامه‌ریزی‌های بسیاری در صنعت نساجی برای به سرانجام رسیدن اهداف انجام شد.

فرماندار شهرستان بن با تشکر از تکمیل دو طرح صنعتی تولید شن و ماسه شهر وردنجان و کارگاه بلوک زنی روستای بارده بر استقرار صنایع مادر در این شهرستان تاکید کرد.

رضا علی‌بیگی با اشاره به ناتمام ماندن طرح صنعتی متالورژی آسیا در این شهرستان گفت: با وجود اینکه مشکل این طرح صنعتی سرمایه گذار است، اما بایدبا هر راهکاری، این طرح ناتمام ۱۸ ساله تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بن در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری این استان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *