«محمداکرم هودیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با اجرای طرح کشت قراردادی گندم تکلیف کشاورزان از همان ابتدا مشخص می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح، گندمکاران شهرستان با اطمینان خاطر بیشتری فرآیندکاری خود را دنبال می‌کنند که همین موضوع در نهایت موجب ارتقای کمی و کیفی سطح تولید این محصول راهبردی در مزارع سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کشت قراردادی به دلیل تاثیر مثبتی که در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند، عامل مهمی در پایداری امنیت غذایی نیز به شمار می‌آید، افزود: امسال با افزایش ۱۵ درصدی تمامی سطوح گندم کشت شده این شهرستان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

مدیر جهادکشاورزی بمپور گفت: به منظور حمایت از کشاورزان از ابتدای فصل کشت بیش‌از ۶۰۰ تن بذر و بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ تن انواع کودشیمیایی تأمین و در اختیار کشاورزان شهرستان بمپور قرار گرفته است.

وی ارقام قالب گندم کشت شده در شهرستان بمپور را سیروان، سیوند، مهرگان و افق عنوان کرد و افزود: در این کشت دغدغه هزینه تولید و فروش محصول را از کشاورز می‌گیرد و به او این اطمینان را می‌دهد دولت در زیان تولید با او شریک است و سود حاصل را هم برای خود کشاورز می‌خواهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *