به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید آقابیکی روز دوشنبه در کاروان خدمت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در منطقه کلاته‌های غربی بخش بسطام در شهرستان شاهرود اظهار کرد: یک‌هزار و ۹۹۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این بخش را اراضی باغی و زراعی تشکیل می‌دهد که یک‌هزار هکتار آن زمین‌های زراعی و ۹۹۴ هکتار باغ است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین تولیدات زراعی منطقه کلاته‌های غربی بسطام را گندم، جو، پیاز، زیره سبز و زعفران تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: سطح زیر کشت این محصولات به ترتیب، ۲۵۰، ۴۰۰، ۴۰۰، ۲۸ و ۱۲ هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شاهرود تصریح کرد: بیشترین محصولات باغی این منطقه سیب، زردآلو و انگور است.

وی با بیان اینکه ۲ عرضه کننده کود شیمیایی و ۲ عامل عرضه نهاده‌های بخش کشاورزی در این منطقه فعال است، اضافه کرد: برای کشت پاییزه امسال، بیش از ۲۸۷ تن انواع کودهای شیمیایی در کلاته‌های غربی بسطام توزیع شد. این کودهای شیمیایی توزیع شده شامل ۲۱۶ تن کود ازته، ۴۶ تن کود فسفره و ۲۵ تن کود پتاسه بود.

وی به فعالیت ۲ واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در این منطقه اشاره کرد و گفت: منابع آبی بخش کشاورزی کلاته‌های غربی از طریق ۱۸ رشته قنات، ۳۹ حلقه چاه و یک دهنه چشمه تأمین می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شاهرود با بیان اینکه تعداد دام‌های سبک در این منطقه بیش از ۴۰ هزار راس است، افزود: ۶ هزار و ۲۰۰ راس دام سنگین در کلاته‌های غربی بخش بسطام وجود دارد.

به گزارش ایرنا، کلاته‌های غربی بخش بسطام در شهرستان شاهرود شامل شهر کلاته خیج، خیج، مزج و جیلان است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *