رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: با پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی تولید الیاف پنبه در کشور، صنایع نساجی و تبدیلی مرتبط با این محصول احیا می‌شود.

احیا صنایع نساجی و تبدیلی مرتبط با پنبهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تولید الیاف پنبه ۲۵ درصد افزایش یابد گفت: با افزایش تولید کیفی و کمی پنبه در دولت سیزدهم صنایع نساجی و تبدیلی مرتبط با پنبه احیا می‌شود.

آقای قربان قربانی اظهار داشت: برای توسعه دوباره کشت پنبه در کشور و اینکه بتوانیم صنایع تبدیلی تعطیل مرتبط با پنبه را احیا کنیم باید تولید محصول پنبه را در کشور یک نواخت و با کیفیت بالاتری تولید کنیم.

وی افزود: در این راستا در دولت سیزدهم با افزایش قیمتی که برای تولید این محصول ایجاد شد و ارقام جدید زود رس و پرمحصولی که معرفی شد، شرایط برای احیا و توسعه تعاونی‌های تولید پنبه در کشور ایجاد شد و سطح زیر کشت این محصول در کشور افزایش و عملکرد در واحد سطح بهبود یافت.

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور ادامه داد: تعدادی از صنایع نساجی و صنایع تبدیلی پنبه در کشور تعطیل و نیمه تعطیل هستند که با افزایش تولید پنبه در کشور امکان احیا آن‌ها وجود دارد که آمار دقیقی از تعداد آن‌ها نداریم.

قربانی با اشاره به اینکه: سطح زیر کشت پنبه از ۹۷ هزار هکتار به ۱۱۲ هزار هکتار افزایش یافته است؛ در مقاطعی تا ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور زیر کشت پنبه بوده است که در مقایسه با سال قبل افزایش تولید و سطح زیر کشت داریم افزود: در سال جاری پیش بینی می‌شود تا ۱۰۰ هزار تن تولید الیاف و ۳۰۰ هزار تن وش پنبه داشته باشیم که در مقایسه با سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *