مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توزیع دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن کود یارانه‌ای به کشاورزان تاکنون خبر داد.

به گزارش بازار، حمید رسولی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در برنامه ابلاغی این شرکت، تامین و تدارک ۳.۲ میلیون تن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه لحاظ شده که از این میزان حدود ۳ میلیون تن تدارک و حدود دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن آن معادل ۸۰ درصد از طریق شبکه کارگزاران این شرکت، میان کشاورزان توزیع شده است.

رسولی افزود: میزان تامین و تدارک کود یارانه‌ای توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن است.

به گفته رسولی، میزان مصرف این کودها طی امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴۰۰ هزار تن معادل ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

رسولی اضافه کرد: از ۳ میلیون کود یارانه‌ای تامین شده، حدود ۹۰ درصد آن تولید داخل و ۱۰ درصد وارداتی است.

رسولی در همین حال میزان ذخیره استراتژیک کودهای یارانه‌ای پتاسه، ازته و فسفاته را حدود ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون در حال توزیع کودهای ازته و ذخیره‌سازی کودهای فسفاته و پتاسه برای کشت بهاره سال آینده هستیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از بهره‌برداری سه پروژه تولید کودهای یارانه‌ای همزمان با دهه فجر خبر داد و ظرفیت تولید مجموع این سه پروژه را ۱۰۰ هزار تن کود فسفاته و پتاسه در سال عنوان کرد.

رسولی افزود: این پروژه‌ها که در آذربایجان غربی، سمنان و خراسان رضوی افتتاح می‌شوند، میزان وابستگی کشور را به واردات به شدت کاهش می‌دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *