معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حمایت صنایع نساجی از پنبه کاران سال آینده نیاز صنایع نساجی تامین خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصاد جهاد کشاورزی گفت: درپی ایجاد بحران در خرید پنبه و واردات پنبه محلوج کمیته مشترکی بین وزرات جهاد کشاورزی و وزرات صمت شکل گرفت که وزرات صمت ترخیص پنبه محلوج را به تعویق بیندازد و کارخانجات پنبه پاک کنی و صنایع نساجی را ملزم کند که پنبه تولیدی کشاورزان ایرانی را خریداری کنند.

قربانی گفت براساس بند ۴ مصوبه شورای قیمت گذاری ۱۴۰۰ مقرر شده بود کسری پنبه مورد نیاز صنایع از طریق واردات تامین شود و عوارض ورودی پنیه ۱۵ درصد تعین شود که متاسفانه به تعویق افتاد و باعث شد حجم واردات افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تعاون روستایی در دشت مغان و سایر مناطقی که با کمبود خریدار مواجه هستند با قیمت توافقی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان با ۲۰ درصد افت خالص که در نظر گرفته شده خرید داشته باشند که پنبه کاران مورد حمایت قرار بگیرند.

قربانی گفت در ابتدای سال ۱۴۰۱ بسته حمایتی برای پنیه مصوب شده که سطح زیر کشت از۹۷ هزار هکتار سال گذشته به ۱۱۴ هکتار افزایش پیدا کند و میزان تولید از ۲۰۰ هزار تن به ۳۰۰ هزارتن افرایش داشته باشه البته نیاز بخش صنایع نساجی ۴۷۰ هزار تن هست که امسال با حمایت صنایع نساجی از پنیه کاران سال اینده نیاز صنایع نساجی تامین خواهد شد.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ هزارو۵۰۰ میلیارد تومان برای تعاون روستایی در نظر گرفته شده که صرف خرید های حمایتی، توافقی و تضمینی میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *