ایسنا/خراسان شمالی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز برداشت پنبه تاکنون مقدار ۲۵۴ تن وش پنبه از کشاورزان استان خریداری شده است.

جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در راستای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال جاری مقدار ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش کشت قراردادی پنبه قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده، شرکت تعاونی پنبه کاران بجنورد اقدام به قرارداد کشت مشارکتی پنبه در سطح ۲۷۰ هکتار از مزارع پنبه با کشاورزان استان در شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین و جاجرم در سال زراعی ۱۴۰۰ کرد.

رمضانی ادامه داد: تامین بذر مرغوب، نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت و همچنین تأمین نهاده های مورد نیاز کشاورزان طرف قرارداد از جمله اقدامات مهمی بوده است که در این راستا انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: طی سه سال گذشته، این شرکت پیش قدم در کشت قراردادی بوده است و با توجه به نظارت های دقیق و راهنمایی های مناسب به کشاورزان، علاوه بر افزایش راندمان تولید در واحد سطح، در زمان برداشت محصول نیز، پنبه های تولیدی را نیز با قیمت های بالاتر از قیمت روز خریداری کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *