ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری استان مازندران از اعاده به وضع سابق و رفع تصرف از ۳۲ هزار مترمربع از اراضی بخش کجور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: با حضور رئیس حوزه قضایی کجور، نیروی انتظامی و مراجع ذیربط ۳۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این بخش به وضع سابق بازگشت.

وی ادامه داد: در روستاهای پیچلو و دشت نظیر بخش کجور، سودجویان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با تفکیک اراضی در صدد قطعه بندی، دیوارکشی و تغییر کاربری غیر مجاز بودند که این زمین ها در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ در زمینی کشاورزی با دستور قضایی توسط اداره جهاد کشاورزی نوشهر آزادسازی شد.

حجت الاسلام اکبری گفت: وفق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون منابع طبیعی و با صدور دستور قضایی، رفع تصرف از مساحت تقریبی ۱۵ هزار مترمربع از روستای هزار سم بخش کجور نیز توسط مأموران حفاظت واحد منابع طبیعی دوآب صورت گرفت.

وی در ادامه از اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در روستای نیرس کجور که طی آن با قطع درختان و تفکیک به ۲۰ قطعه و دیوارکشی نسبت به تغییر کاربری غیر مجاز قرار اقدام شده بود، خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تصرفات غیرقانونی در اراضی و منابع طبیعی و تغییرکاربری غیر مجاز، خط قرمز دستگاه قضایی استان است و هیچگونه مسامحه وکم کاری در زمینه حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال پذیرفته نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *