بر اساس آمار منتشر شده میزان مصرف زغال سنگ در آمریکا به کمترین میزان از سال 1965 رسیده است.

به گزارش زیست آنلاین، هفته‌نامه بلومبرگ بیزینس ویک در شماره اخیر خود نوشته است که ایالات متحده به دوران کمترین میزان مصرف زغال از قرن 19 تا کنون نزدیک شده است.

بر اساس آمار این هفته‌نامه آمریکایی‌ها در سال 2020 حدود 447 میلیون تن آمریکایی (نه تن متریک) زغال سنگ مصرف کردند.

این میزان زغال سنگ برای پر کردن 4 میلیون واگن قطار کافی است. به نظر بسیار زیاد است اما باید توجه داست این میزان مصرف زغال سنگ کمترین مقدار زغال سنگ مصرفی این کشور از سال 1965 تاکنون است.

با روند فعلی احتمالا در چند سال آینده میزان مصرف زغال سنگ ایالات به کمترین میزان از قرن 19 خواهد رسید.

با این حال بعد از بهبود اقتصادی پساکرونا انتظار می رود به مقدار کمی مصرف این سوخت فسیلی در ایالات متحده افزایش یابد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند که مصرف زغال سنگ امسال 12 درصد و در سال 2022 مقداری جزئی افزایش یابد.

جدول روند مصرف زغال سنگ آمریکا

بر اساس گزارش بلومبرگ بیزینس ویک، گاز طبیعی توانست است جای زغال سنگ را در سبد انرژی ایالات متحده پر کند، از طرفی کاهش قیمت انرژی های پاکی چون انرژی باد و صفحات خورشیدی به همراه باتری‌های کارآمد، باعث خواهد شد روند کاهش مصرف زغال سنگ دامه یابد.

سیاست‌های حمایتگر دونالد ترامپ، رییس جمهور اسبق ایالات متحده، تا حدی توانسته بود این روند کاهش را متوقف کند اما جو بایدن قصد دارد روند کاهش مصرف زغال سنگ را تسریع کند.

بر اساس پیش بینی BloombergNEF تا سال 2030 تولید برق از زغال سنگ به نصف تولید برق زغال سنگی سال 2020 خواهد رسید.

زغال سنگ از انتهای دهه 1880 به بزرگترین منبع تولید انرژی آمریکا تبدیل شد و جای سوزاندن چوب را در این کشور گرفت.

در سال 1950 زغال سنگ مقام خود را به نفت واگذار کرد اما هنوز هم در قرن بیستم جایگاه خود را به عنوان یک سوخت مهم در تولید انرژی حفظ کرده بود.

در سال 1923 میزان اشتغال در بخش زغال سنگ آمریکا به بالاترین میزان خود یعنی 863 هزار نفر رسید. در سال 2007 اشتغال در این بخش به 77 هزار نفر تقلیل یافت. در ماه مارس امسال تعداد شاغلین این بخش به 43 هزار 600 نفر رسیدند.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، سرعت کاهش مصرف زغال سنگ به 5.2 درصد در سال رسید.

از کل زغال سنگ سوخته شده سال 2020 ایالات متحده، 91 درصد برای تولید برق استفاده شده و بقیه درصنایع فولاد مصرف شد.

در بریتانیا که زغال سنگ آغاز گر انقلاب صنعتی در این کشور بوده مصرف سالانه این سوخت حالا به کمتر از 10 میلیون تن متریک رسیده است./انرژی امروز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *