مدیرعامل نورد آریان فولاد معتقد است: عرضه درست مواد اولیه مورد نیاز صنعت‎های فولاد، موجب ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده صادرات خواهد شد.

بهمن قاسمی، با بیان اینکه مشکل اصلی این صنعت کمبود مواد اولیه است، گفت:‌ در سال حدود 10 میلیون تن مواد اولیه مورد نیاز داخل، صادر می‎شود؛ این در حالی است که به شرکت‌های داخل کشور قطره چکانی عرضه می‎شود.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر مواد اولیه عرضه شده، بالاتر از قیمت بازار است. برای مثال قیمت پایه شمش در بازار 3 هزار و 100 تومان است، درصورتی که امروز در بورس با نرخ 3 هزار 800 تومان عرضه می‎شود. این مواد اولیه می‎تواند به تولیدکنندگان عرضه شود تا آنها تولید و صادر کنند که در این صورت به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرعامل نورد آریان فولاد با بیان اینکه برای رفع مشکلات این صنعت باید بر روی اشباع بازار داخلی تمرکز کرد، گفت: برای اینکه عطش بازار داخل را حفظ کنند، عرضه مواد اولیه کمتر از میزان تقاضا انجام می‎شود. برای مثال 100 هزار تن مواد اولیه مورد نیاز است، درحالی که 8 تا10 هزار تن عرضه می‎شود .

وی تصریح کرد: دود این تفاوت قیمت‎ها به چشم مصرف کنندگانی می‎رود که مواد اولیه 3 هزار تومانی را با ارزش افزوده و رقابت با قیمت 5 هزار تومان خریداری می‎کنند.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‎ها در تولیدات این صنعت گفت:‌ با توجه به تحریم‎ها تامین قطعات و لوازم یدکی با مشکل مواجه شده است و نمی‎توانیم محصولات دارای کلاس بالاتر را از کشورهای دارای تکنولوژی‎های برتر خریداری کنیم. 6 ماه است که هیچ راهی را نمی‎توانیم پیدا کنیم تا مواد اولیه مورد نیازمان را حتی از هند خریداری کنیم. زیرا تمام راه‌های تجاری هند نیز بسته شده است.

قاسمی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تاثیر 20 تا 30 درصدی را در تورم‎ خواهد داشت، ادامه داد: اولین تاثیر آن را در رفت و آمد پرسنل کارخانه نمایان شده است که با مشکل مواجه شده‎اند و تقاضای حقوق بیشتر را دارند.

قاسمی درخصوص وضعیت صادرات نورد آریان فولاد گفت: امسال 20 تا 30 میلیون دلار و درسال گذشته 30 تا 40 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *