کرج – ایرنا – عضو انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز، گرانی مصنوعی لوازم و مواد اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک و واردات کالای قاچاق را ۲ چالش حاد صنعتگران پوشاک کشور در بستر تولید و عرضه محصولات عنوان کرد.

رضا قویدل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رفع این مشکل ضروری است برنامه دستگاه های اجرایی ذیربط در مسیری هدایت شود تا نیازهای صنایع بدون واسطه گری و دلال بازی ها در دسترس صنعتگران قرار گیرد.

وی، نفوذ برخی عوامل رانت و ثروت اندوز در واردات مواد اولیه و سایر نیازهای صنایع نساجی و پوشاک را عامل اصلی افزایش قیمت محصولات تولیدی و کاهش قدرت خرید مردم ذکر کرد.

عضو انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز افزود: البته ما این حقیقت انکار ناپذیر را باور داریم که دولت سیزدهم وارث پیچیدگی ها و ناهمواری های اقتصادی فراوانی است که از تصمیم ها و اقدامات تورم زا و غیر منطقی سرچشمه گرفته است.

قویدل اظهار داشت: نمونه بارز این اقدامات غلط تصمیماتی است که منجر به تغییر سیاست های ارزی شد و زمینه حضور عوامل رانت و فساد و در نتیجه تشدید تورم در بستر اقتصاد را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: تداوم‌ تلاش دولتمردان برای دسترسی آسان بخش پوشاک به مواد اولیه با نرخ های منطقی و هزینه های تولید را کاهش خواهد داد و در مسیر مهار تورم موفقیت درحد انتظار را تجربه خواهیم کرد.

وی گفت: تولید کنندگان پوشاک البرز با وجود گرانی غیر منطقی مواد اولیه و مواجه بودن با مشکل واردات قاچاق پوشاک ، تلاش وافری را در مسیر تولید محصولات مرغوب و با کیفیت در دستور کار قرار داده اند و این مهم با استقبال از پوشاک با کیفیت داخلی در بازار مصرف مواجه شده است.

عضو انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز تصریح کرد: با وجود انبوه مشکلات ناشی از دلال بازی ها و ایجاد گرانی مصنوعی در تامین نیازهای صنایع پوشاک ، بستر برای حضور گسترده پوشاک ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی فراهم است.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکل تامین نیازهای صنایع پوشاک از یک کانال مشخص و با قیمت های واقعی ما برای تولید پوشاک با کیفیت، بازار پسند و حضور در بازار رقابت جهانی آمادگی کامل داریم.

استان البرز دارای ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *