رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به رشد ۱۲۳ درصدی صادرات ایران به عمان در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱، گفت: عمان پنجمین شریک صادراتی در بین کشور‌های همسایه شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به رشد ۱۲۳ درصدی صادرات کالا به عمان گفت: طی ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱، رشد صادرات کالا به کشور عمان به ۴۱۵ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۳ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه عمان در تجارت خارجی ایران افزود: در این ۴ ماه، عمان در رتبه ۷ کشور‌های هدف صادرات ایران و در رتبه ۵ کشور‌های همسایه بعد از عراق، امارات، ترکیه و افغانستان قرار گرفت که این رتبه نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. همچنین عمان در رتبه دوم کشور‌های شورای همکاری‌های خلیج فارس طرف صادرات ایران قرار دارد.
رئیس سازمان توسعه و تجارت ادامه داد: سهم بازار عمان از کل صادرات ایران ۲.۴ درصد است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور طی ۴ ماه سال جاری به ۶۴۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه توافقاتی در جهت افزایش صادرات انجام شده، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش مبادلات افزایش آگاهی تجار دو کشور است که با برگزاری همایش‌ها، گارگاه‌های آموزشی، اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌ها در این کشور ممکن می‌شود.
پیمان‌پاک با بیان اینکه معرفی کالا‌های دارای پتانسیل‌های صادراتی و حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در عمان می‌تواند در تجارت راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: مقرر است هیات‌های تجاری با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران و با محوریت اتاق مشترک و اتاق‌های استان‌ها به عمان اعزام شوند.
وی با بیان اینکه براساس مجوز‌های صادر شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت‌های توانمند ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی عمان که در ماه‌های آتی برگزار می‌شود، شرکت کنند، تاکید کرد: در دولت جدید زیرساخت‌ها در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری به شدت، با سرعت و با جدیت در حال تکمیل شدن است.
رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: در بحث حمل و نقل و مسائل مالی و بانکی به مرحله خوبی رسیده‌ایم و روان‌تر از گذشته تجارت با عمان را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه آمار تبادلات تجاری امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این آمار روند افزایشی خود را حفظ کند که با تلاش‌های مسئولان دو کشور محقق خواهد شد.
پیمان‌پاک همچنین گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط بخش دولتی و خصوصی، سرویس هفتگی حمل بار دریایی کانتینری از بندرعباس به بندر صحار عمان مجددا راه‌اندازی شد. پرواز‌ها هم بیشتر شده و برای توسعه همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی که از راهبرد‌های افزایش سطح تعامل است، هماهنگی‌هایی انجام شده و توسعه بیشتر این حوزه را شاهد خواهیم بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *