مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف لبنیات محلی و بی نام و نشان، در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، می‌تواند عواقب ناگواری برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن براتی زاده روز شنبه با اشاره به آلودگی میکروبی فراوان لبنیات محلی و بی نام و نشان، بر اساس نظارت ها و بازدیدهای انجام شده، اظهار داشت: مصرف زیاد فراورده های لبنی متفرقه توسط شهروندان به یکی از دغدغه های مسوولان بهداشتی تبدیل شده، زیرا استفاده از این محصولات تهدید کننده سلامت است و خطرات جدی در پی دارد.

وی افزود: عرضه محصولات لبنی خارج از محل تولید قانونی نیست و به طور کلی محصولاتی که بدون نظارت و مجوز بهداشتی به فروش می رسد، دارای آلودگی بالایی بوده و سلامت افراد را به خطر می اندازد.

دکتر براتی زاده به تقلب و تخلفاتی که در این حوزه صورت می گیرد، اشاره و بیان کرد: علیرغم آنکه تهیه محصولات پاستوریزه و استریلیزه نیاز به هزینه بیشتری دارد، اما کیفیت و تضمین سلامت آن بر کسی پوشیده نیست، این در حالی است که محصولات لبنی محلی علاوه بر احتمال وجود درصد آلودگی و امکان ابتلا به بیماری هایی نظیر تب مالت، به دلیل داشتن درصد بالای خامه و چربی، هیچ تضمینی بر سلامت آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به عرضه محصولات لبنی محلی دارند باید با گرفتن مجوزهای بهداشتی لازم نسبت به این کار اقدام کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *