گروه استان‌ها – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: لیست گروه‌های پرخطر جامعه توسط وزارت بهداشت  درحال تهیه و تدوین است تا در صورت موفقیت آمیز بودن تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، توزیع آن در بین انجام شود.

 

 

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه امروز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز شد، اظهار داشت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن این نوع واکسن، پس از اخذ تأییدیه و مجوز از سوی سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و درمان با انجام برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، واکسن کرونای ایرانی را در دسترس گروه‌های پرخطر قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه هنوز لیست گروه‌های پرخطر برای اولویت‌بندی دریافت واکسن کرونا تکمیل نشده است تصریح کرد: پس از تدوین و تصویب این لیست جزئیات بیشتری در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه افراد زیادی داوطلب تست واکسن ایرانی کرونا هستند عنوان کرد: درباره اینکه از استان همدان هم داوطلبی ثبت نام کرده یا نه اطلاعاتی در دسترس ندارم.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه در امان ماندن از کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی است اظهار داشت: با آغاز طرح شهید سردار سلیمانی و افزایش شناسایی موارد سرپایی، شاهد روند نزولی مبتلایان و متوفیان کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت هستند عنوان کرد: از افرادی که در خانواده یا اطرافیانشان بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده به صورت رایگان «رپید تست» گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آنفلوانزا در استان مشاهده نشده و ابتلا به سرماخوردگی نیز بسیار کاهش یافته اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه علائم تنفسی و شبیه به سرماخوردگی به مراکز غربالگری 16 ساعته مراجعه کرده و خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *