مالمیر چگینی با اشاره به اینکه گمانه زنی ها درباره تغییر کاربری زمین کارخانه الیاف شهریار نادرست است، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی این شرکت تغییر کاربری داده نخواهد شد و همچنان در حوزه کاربری صنعتی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، یحیی مالمیر چگینی، مدیرعامل شرکت پایا صنعت سینا شب گذشته (دوشنبه اول آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه گمانه زنی ها درباره تغییر کاربری زمین کارخانه الیاف شهریار نادرست است، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی این شرکت تغییر کاربری داده نخواهد شد و همچنان در حوزه کاربری صنعتی باقی خواهد ماند.

مالمیر چگینی با اشاره به اینکه شرکت الیاف از سال 1346 شروع به کار کرد و نخ نایلون تولید می کرد و بالغ بر 96 درصد قیمت تمام شده این محصول از مواد اولیه ای است که از خارج وارد می شود، ادامه داد: صنعت نایلون دوره عمر مصرفی دارد و زمانی که نایلون در بازار حضور یافت به علت ارزان بودن جایگزین پنبه شد و سپس محصول جدیدی به نام پلی استر تولید شد که حدود 40 درصد نایلون قیمت دارد و بازار به سمت این محصول میل پیدا می کند بنابراین به شدت عمر محصول نایلون در دنیا کاملاً رو به کاهش است.

مدیرعامل شرکت پایا صنعت سینا با بیان اینکه باید مواد اولیه را از خارج وارد و به نایلون تبدیل کنیم، گفت: محصول ما با پلی استر که همه مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می شود رقابت کند. خریدار کافی برای نایلون وجود ندارد. سال گذشته فقط 116 تن از محصولاتمان را توانستیم در بازار بفروشیم؛ اگر خریدار به اندازه کافی بود باید بیشتر می فروختیم.

وی با بیان اینکه تولید نخ نایلون موانع علمی دارد، گفت: عمر نایلون در سطح دنیا رو به پایان است و مصرف پلی استر به شدت رو به افزایش است. در طول یک تا دو سال گذشته خبرگان این صنعت را جمع کردیم و چندین جلسه داشتیم تا بر روی فناوری های جدید کار تا از آن استفاده کنیم اما نتوانستیم نتیجه بگیریم و فراخوان علمی هم دادیم و همه شرکت های دانش بنیان را دعوت کردیم تا به ما کمک کنند تا قیمت تمام شده و فرایندها را کاهش دهیم اما تا کنون پیشنهاد مفیدی در این باره دریافت نکردیم. باید متناسب با شرایط روز تصمیم بگیریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *