حسن زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۱۲۵ هکتار از اراضی شهرستان جهرم به کشت پنبه اختصاص یافته است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و صد درصد کشت پنبه به صورت کشت مستقیم و بی خاک ورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزایش بهره‌وری آب، کاهش فرسایش خاک به دلیل کاهش مصرف ماشین آلات خاک ورزی، افزایش ماده آلی خاک و درنهایت افزایش عملکرد پنبه را از مزایای کشت مستقیم این محصول برشمرد.

زمانی اظهار داشت: ارقام کشت شده در سطح شهرستان جهرم در سال زراعی جاری عمدتاً رقم ساجدی، گلستان، ارمغان و رقم خارجی کاریزما است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری با افزایش سطح زیر کشت پنبه نسبت به سال گذشته شاهد رشد برداشت از مزارع شهرستان خواهیم بود تأکید کرد: در انجام عملیات برداشت بر رعایت توصیه‌های فنی از جمله: پرهیز از برداشت غوزه‌های نارس، عاری بودن وش‌های برداشتی از مواد خارجی مانند پوسته و برگ و پرهیز از برداشت «وش» در صبح‌های زود و روزهای بارانی توجه شود.

وی گفت: پنبه از محصولات مهم و راهبردی مزارع است که به طلای سفید شهرت دارد و پیش بینی می‌شود شاهد برداشت بیش از ۴۰۰ تن پنبه از سطح مزارع شهرستان جهرم باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *