یک پرسش رایج والدین در میانه شیوع کرونا و احتمال بازگشایی مدارس این است که آیا ماسک زدن برای سلامت کودکان مشکلی ایجاد می‌کند؟
mask

پاسخ این است با وجود ادعاهای بی‌پایه درباره ضرر داشتن ماسک برای سلامت کودکان، هیچ شاهد علمی وجود ندارد که ماسک زدن مشکلی برای کودکان ایجاد کند.

ادعاهایی بی‌پایه‌ای درباره ضررهای ماسک زدن در رسانه‌های اجتماعی در گردش است، از جمله اینکه اگر ماسک‌ها مرطوب شوند، میکروب در آنها رشد می‌کند یا ماسک زدن باعث افزایش خطرناک میزان دی‌اکسید کربن در خون می‌شود. در عین حال با شستن مرتب ماسک‌های پارچه‌ای ‌می‌توانید آنها را پاک و ایمن نگه‌دارید.

همچنین بحث‌هایی درباره این مطرح شده است که ماسک زدن دانش‌آموزان و آموزگاران مانع از آن می‌شود که کودکان کم‌سن نشانه‌های دیداری و اجتماعی را به تقویت یادگیری و رشد روانی‌ آنها کمک می‌کند، دریافت کنند.

گرچه در مورد چنین اثرات رشدی ناشی از ماسک زدن شواهدی در دست نیست، اما در مقابل می‌دانیم ماسک نزدن و انتشار ویروس کرونا چه اثرات زیانباری می‌تواند ایجاد کند.

شواهدی قوی وجود دارد که ماسک زدن کودکان در مدارس می‌تواند انتشار ویروس کرونا را به کودکان دیگر و بزرگسالان کاهش دهد.

برای جلوگیری از تحریک شدن پوست کودک، ماسک‌های پارچه‌ای به طور مرتب بشویید و ماسک‌های اندازه صورت کودک و ساخته شده از پارچه‌های نرم و قابل‌تنفس انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *