کرمانشاه – ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و استفاده از هرگونه فرآورده آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارویی فاقد مجوزهای بهداشتی و خارج از شبکه رسمی توزیع اکیداً خودداری کنند.

 

به گزارش ایرنا؛ دکتر «قباد محمدی» روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، توجه به هشدارها و پیام‌های بهداشتی در خصوص استفاده از کالاهای سلامت محور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا خانواده‌ها باید به هشدارها و پیام‌های بهداشتی در این خصوص توجه کنند.

او انسان سالم را محور توسعه کشور دانست و از مردم خواست در حفظ سلامت خود و افراد خانواده کوشا باشند.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه جامع پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور به منظور فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، آموزشی و آگاهی‌بخشی عمومی از مهمترین برنامه‌های مبارزه با قاچاق این کالاها است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در هنگام خرید اقلام آرایشی و بهداشتی و تجهیرات پزشکی خارجی یا وارداتی حتما برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو را رویت نموده و اصالت فرآورده خریداری شده را از طریق ارسال پیامک بررسی نمائید.

دکتر محمدی افزود: هیچ گونه نظارت و کنترل بهداشتی بر فرایند تولید و بسته‌بندی و واردات کالاهای فاقد مجوز های بهداشتی و خارجی قاچاق صورت نگرفته و اکثراً حاوی مواد اولیه غیرمجاز و مضر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *