تهران – ایرنا – رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پیش بینی کرد که با برنامه ریزی های انجام شده سالانه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه کمباین برداشت وش پنبه وارد کشور شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، « کامبیز عباسی » افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون هفت دستگاه کمباین برداشت وش پنبه وارد کشور شده و هفت دستگاه دیگر نیز در راه است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه کمباین های وارداتی برداشت وش پنبه را از برترین فناوری های روز عنوان کرد و اظهار داشت: این کمباین ها منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۵ درصدی هزینه های تولید، هزینه های کارگری و صرفه جویی در زمان برداشت وش پنبه با کیفیت مناسب می شود.

عباسی با بیان این که کمباین های وش پنبه با استقبال کشاورزان مواجه شده است، گفت: با این کمباین ها می توان روزانه شش تا هفت هکتار مزرعه پنبه را برداشت کرد، امسال هم کشاورزان آماده برای کار با کمباین های برداشت وش پنبه بودند و هم بذرهای مناسب برای برداشت ماشینی، انتخاب و کشت شده بود.

۸۶ درصد گندم و جو مکانیزه کشت می‌شود

مجری پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با بیان اینکه امسال بیشترین سطح کشت مکانیزه غلات به ویژه در حوزه گندم را داشتیم افزود: بیش از ۸۶ درصد گندم و جو آبی و دیم کشور در سال جاری به صورت مکانیزه کشت شد.

عباسی گفت: امسال بیش از ۶۲ هزار دستگاه انواع بذرکار غلات در اراضی کشاورزی کشور مورد استفاده قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ناوگان ماشین های بذرکار غلات به روز رسانی شده اند و این ماشین ها در تمام استان ها آماده به کار هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفته که افزایشی ۲.۵ برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به‌طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به‌تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال ۹۸ به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ خط اعتباری هشتم به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *