به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «نقی شعبانیان» در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر هوشمندسازی پروژه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: پروژه‌ها و طرح‌های منابع طبیعی مانند طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طرح‌های بخش جنگل و آمایش سرزمین از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی بی‌بهره نخواهند بود.

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهارداشت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این مسیر از جمله در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین و سامانه‌های پایش و رصد عرصه‌ها گام‌های خوبی برداشته است.

شعبانیان در مورد بحث اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه نیز گفت: ارزش‌های غیربازاری منابع طبیعی مانند تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب گرد و غبار در برنامه‌های کلان اقتصادی ضعیف جلوه داده می‌شود.

وی خواستار آن شد که ارزش‌های غیربازاری جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها در اقتصاد دیجیتالی در قالب برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن معرفی ظرفیت‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) گفت: با توجه به حضور حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز کنشگر و فعال در فضای مجازی، می‌توانیم برای آنها به ویژه در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید محتوا کنیم.

«علی باقرزاده» احراز هویت، پیام‌رسان، ارتباط زنده صوتی و تصویری، کتابخانه، ویکی بین و ویدیو گردی را از خدمات شبکه اجتماعی شاد برشمرد و اذعان داشت: تمام محتواها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از این رو فرصت استثنایی برای آموزش و مشارکت بوجود می‌آورد.

وی با بیان این که در این شبکه اجتماعی دانش‌آموزی تاکنون رویدادهای مختلفی پس از فراگیری کرونا برگزار شده است، تصریح کرد: رویداد مربوط به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را می‌توان از طریق این شبکه برگزار کرد.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) ادامه داد: در این شبکه اجتماعی ۷.۵ میلیون گروه و کلاس داریم و ۳۰۰ هزار نفر به طور همزمان می‌توانند با هم ارتباط زنده تصویری برقرار کنند.

وی پایداری از آب و خاک، حفظ منابع طبیعی و اکوسستم‌ها و پایداری زمین را ماموریت انسان‌ها عنوان و تاکید کرد: این ماموریت و اجرای آن یک کلید دارد و آن آموزش و یادگیری است.

باقرزاده درباره اهمیت یادگیری و آموزش گفت: افرادی که یادگیری نمی‌کنند یا آسیب دیده، آسیب‌پذیر و یا آسیب‌رسان می‌شوند و خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی یادگیری نمی‌کنیم به همان اندازه ممکن است منشا ایجاد تغییرات مضر در پیرامون خود از جمله در منابع طبیعی، آب، خاک و گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری باشیم.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اضافه کرد: تمدن‌هایی که نتوانستند یاد بگیرند و حلقه‌های دوم و سوم یادگیری را برای خود ایجاد کنند، پایدار نماندند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *