معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران گفت: اجرای طرح کشت پنبه با استفاده از لجن در قالب پروژه‌ای تحقیقاتی در حالی انتخاب شد که این محصول (پنبه) به‌طور معمول به عنوان کشت اول پیش از غلات سبب کاهش آلاینده‌های احتمالی می‌شود.

خبرگزاری میزان –  بنا بر اعلام پاون، مسعودرضا ثامنی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و کسب تجربه استفاده از لجن به عنوان کود برای محصولات کشاورزی گفت: اجرای طرح کشت پنبه با استفاده از لجن در قالب پروژه‌ای تحقیقاتی در حالی انتخاب شد که این محصول (پنبه) به‌طور معمول به عنوان کشت اول پیش از غلات سبب کاهش آلاینده‌های احتمالی می‌شود.

ثامنی افزود: بخش زیادی از اراضی ورامین و گرمسار که در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران هستند زیر کشت پنبه بوده و دوره کشت این محصول کم‌تر از شش ماه است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران در ادامه گفت: این طرح اردیبهشت امسال در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در ضلع جنوبی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران آغاز و پس از طی مراحل آماده‌سازی و کاشت دانه‌های پنبه در خردادماه وارد مرحله داشت شد.

به گفته وی، شرکت فاضلاب تهران علاوه بر تلاش برای جلب نظر کارشناسان حوزه کشاورزی، امیدوار است با انجام آزمایش‌هایی روی محصول و بخش‌های مختلف گیاه و همچنین خاک (در قبل و بعد از کاشت) به نتایج قابل توجهی برای مجری طرح پنبه کشور و تصمیم‌گیرندگان حوزه کشاورزی در خصوص استفاده از جامدات زیستی تولیدی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *