به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جواربلو روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: ۷۰۰ هکتار اراضی گرمسار تحت کشت پنبه قرار دارد که نسبت به سال‌های گذشته و با توجه به کاهش حقابه این شهرستان حبله‌رود، کاهش چشمگیری داشته است.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود از ۷۰۰ هکتار مزارع پنبه گرمسار بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن محصول برداشت شود.

وی گفت: شهرستان گرمسار رتبه نخست تولید پنبه را در استان دارد، بهترین عملکرد محصول پنبه در استان چه از لحاظ کیفیت و چه کمیت متعلق به اراضی شهرستان گرمسار است.

این مسوول افزود: ورامین، خرداد، خورشید و ساجدی، در زمره ارقامی است که بیشتر در گرمسار کشت می‌شود، اما در سال‌های اخیر ارقام وارداتی مقاوم به خشکسالی که دوره کشت کوتاه‌تری دارند نیز طرفداران خوبی در شهرستان گرمسار پیدا کرده است.

مدیرجهاد کشاورزی گرمسار با بیان اینکه پنبه یکی از محصولات راهبردی کشاورزی و زراعی در استان سمنان است، بیان کرد: گرمسار از دیرباز مهد تولید این محصول بوده و مرغوبیت آن نیز زبانزد بوده است.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *