قم – ایرنا – مدیرکل گمرکات قم گفت: امسال تراز تجاری استان مثبت و حجم صادرات بر واردات پیشی گرفته‌است و همین ظرفیت باعث شده تا صنعتگران برای صادرات بیشتر میزان تولید خود را افزایش دهند.

اسفندیار دریکوندی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ارزش ۱۷۰ میلیون دلاری صادرات صورت گرفته از مبدا گمرکات استان قم در نیمه نخست سال جاری، بیان داشت: پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش این میزان صادرات در ۶ ماهه دوم سال و ثبت عملکردی بسیار مثبت در حوزه تجارت خارجی استان است.
وی افزود: تنها در شهریورماه امسال حدود ۳۰ میلیون دلار کالا از گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر شده است که نشان دهنده ظرفیت قابل توجه تولیدکنندگان قمی برای حضور در بازارهای جهانی است.
وی تاکید کرد: رویکرد کلان استان برای پیشرفت هر چه بیشتر در بخش‌های اقتصادی نیز حمایت از صادرکنندگان و تسهیل شرایط فعالیت ایشان در این عرصه مهم است.
دریکوندی گفت: همچنین مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی، حجم اصلی واردات استان را تشکیل می‌دهد که خود در نهایت عاملی برای افزایش میزان تولید و توسعه سطح صادرات استان است.

وی افزود: افزایش کیفیت برای تقویت توان رقابت محصولات ما در برابر نمونه‌های مشابه خارجی و شناخت کامل نیاز بازاری که قرار است محصول تولید شده در استان به آنجا صادر شود از جمله مهمترین عوامل موفقیت صادرکنندگان قمی است.

وی ادامه داد: گمرکات استان قم نیز برای تسهیل امور و همچنین کمک به فعالان اقتصادی و صنعتگران استان تلاش می‌کند کالاهای صادراتی تولید شده در قم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از گمرکات ترخیص و برای ارسال آن‌ها به بازارهای بین‌المللی اقدام شود.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *