غلامحسین تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع مبادلات محصولات بخش کشاورزی ۳۸ هزار و ۳۴۵ تن کالاهای شامل برنج، چای و کنجد واردات و بیش‌از ۳۱ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا انواع خرما، گوجه فرنگی، کیوی و سیب درختی است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در ماه گذشته که از مرزهای رسمی چابهار، میرجاوه و میلک انجام شده را هفت هزار و ۶۳۵ تن اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این منطقه بشمار می‌رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
تیموری ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *