جهرم – سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است.

حسن زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کشت پنبه هرساله در جهرم از اواخر اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته و نزدیک به ۱۰۰ هکتار از مزارع جهرم را به خود اختصاص داده است.

سرپرست جهاد کشاورزی جهرم بیان کرد: علاوه بر ارقام داخلی و (گلستان، ارمغان و ساجدی) از دو رقم خارجی پر عملکرد «ماکسا و لیدر» نیز استفاده شده است.

به گفته وی، کلیه سطوح زیر کشت به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه کشت مستقیم کشت گردیده که در این نوع کشت، شاهد صرفه جویی در مصرف آب، افزایش ماده آلی خاک، بهبود ساختمان خاک، تعدیل درجه حرارت و پیش‌رس کردن محصول هستیم.

زمانی عنوان کرد: علاوه بر آن این روش بعنوان جایگزین مطلوب برای خاک‌ورزی مرسوم استفاده شده که باعث جلوگیری از فرسایش سریع خاک و مهیا شدن شرایط مناسب جهت رشد و نمو گیاه می‌گردد.

وی اظهار کرد: تغییر در الگوی کشت شهرستان، استفاده از ارقام پرکاربرد و کم‌آب‌بر گام بلندی در جهت توسعه پایدار محصولات کشاورزی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *