سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: رکورد تولید برنج در طول تاریخ امسال زده شد.

به گزارش ایسنا، عباس کشاورز در نشست خبری با بیان اینکه از جامعه کشاورزی به خصوص کشاورزان و در راس آنها گندم‌کاران صمیمانه تشکر می‌کنم، گفت: این قشر تلاش و وایثار بسیاری کردند و ما مدیون آنها هستیم و خواهشم این است که کماکان به امر گندم بپردازند، زیرا گندم برای مصرف‌کننده و ساختار کشاورزی مهم است.

برنج امسال رکورد زد

وی ادامه داد: کشور در سال زراعی گذشته با اتفاقات اقلیمی خاصی مواجه شد و علی‌رغم خسارتها اما به تولید هم کمک شد به‌طوری که رشد تولید نزدیک به ۵ درصد در ۶ ماهه اول سال بود و رکورد تولید برنج در طول تاریخ در امسال زده شد که آن هم بخاطر فراوانی آب مخازن سدها بود.

شعار ما، تقویت جبهه تولید

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید جبهه تولید را هرچه می‌توانیم، تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: شعار من برای آینده کشاورزی کشور، چه باشم یا نباشم، این است که رویکرد ما تقویت جبهه تولید با لحاظ چند رویکرد باشد. یکی از این رویکردها پایداری است. هیچ اقدامی که به پایداری لطمه بزند نباید انجام شود.  منابع، درآمد کشاورز و قیمت مناسب عرضه جزو ابعاد پایداری است. همچنین رویکرد دیگر در این فضا تقویت امنیت غذایی و ترویج توسعه فضای کسب وکار است که باید با توجه به محدودیت آب انجام شود.

آب عامل محدودکننده است

وی با تاکید بر اینکه کسی در کشاورزی کشور، فارغ از توجه به مساله آب نظریه‌پردازی نکند، گفت: آب عامل مهم و محدودکننده است و نباید برای پایداری سرزمین آب را یکجانبه به نفع خودمان ببینیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *