گرگان- رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال ۲۰ هزار و ۹۰۰ هکتار پنبه در گلستان کشت شده و پیش بینی می شود ۴۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: امسال ۲۰ هزار و ۹۰۰ هکتار پنبه در گلستان کشت شده که این رقم در سال قبل ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار بود و رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که ۴۰ هزار تن پنبه از سطح مزارع گلستان برداشت شود، افزود: در سال قبل ۲۴ هزار تن محصول برداشت شد.

طبق گفته وی ۹ کارخانه پنبه پاکنی در استان داریم که این میزان تولید، ۲۰ درصد ظرفیت آنها است.

موسی خانی با بیان اینکه هم اکنون رتبه دوم تولید پنبه در کشور را داریم، ادامه داد: در الگوی کشت ۴۰ هزار هکتار کشت پنبه در نظر گرفته شده و باید در چشم اندازی دو الی سه ساله به این عدد برسیم.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پنبه قیمت تضمینی داشته اما با توجه به تقاضای بالا، دو سال است که به صورت توافقی خریداری می‌شود و قیمت آن در بازار بیشتر از قیمت تضمینی است.

وی افزود: سال قبل قیمت پنبه کیلویی ۲۳ هزار تومان بود و امسال چون برداشت عمده آن آغاز نشده، قیمت خرید تضمینی هنوز اعلام نشده است ولی این عدد نسبت به سال قبل افزایشی خواهد بود.

طبق گفته موسی خانی پنج هزار و ۲۲۹ بهره بردار پنبه در گلستان فعالیت دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *