مجری طرح پنبه کشور با اشاره با بیان اینکه قیمت خرید پنبه در بازار ۲.۵ برابر قیمت خرید تضمینی است، گفت: حدود ۶۵ درصد پنبه کشاورزان برداشت و در بازار بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان خریداری شده است.
خبرگزاری میزان – ابراهیم هزارجریبی در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص خرید تضمینی پنبه از کشاورزان با بیان اینکه قیمت بازار بالاتر از قمت خرید تضمینی است گفت: محصولاتی که برای آن‌ها قیمت تضمینی اعلام می‌شود، ولی قیمت ‌بازار خیلی بیشتر از آن است، نیازی به ورود دولت ندارند و در حال حاضر برای پنبه قیمت بازار تقریباً ۲ تا ۲.۵ برابر قیمت خرید تضمینی است.
مجری طرح پنبه کشور با اشاره به خرید خوب پنبه داخل توسط کارخانجات نساجی و رد واردات بی‌رویه این محصول افزود: کسری مورد نیاز صنعت نساجی وارد می‌شود و خوشبختانه محصولات کشاورزان چند سالی است که به خوبی خریداری می‌شود و پنبه بر روی دست کشاورزان نمی‌ماند؛ امسال هم میزان واردات پنبه ۷۰ درصد زمان مشابه به در سال گذشته است در حالی‌که صنعت نساجی نیاز خود را تا ۱۵۰ هزار تومان پیش بینی کرده است.

 

به گفته هزارجریبی حدود ۷۰ کارخانه پنبه پاک‌کنی در کشور آماده خرید پنبه کشاورزان هستند تا امروز حدود ۶۵ درصد پنبه کشاورزان برداشت و با قیمت بالاتر از قسمت تضمینی و بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار تومان خریداری شده است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *