دنیا به دو گروه متمایز تقسیم می‌شود: کسانی که دستمال‌ توالت را در وضعیت «آویزان از جلو» آویزان می‌کنند و کسانی که آن را در وضعیت «آویزان از پشت» قرار می‌دهند. اما ثبت اختراع سال ۱۸۹۱ برای رول دستمال توالت رسما بیان می‌کند که انتهای رول دستمال باید از بیرون آویزان باشد!

به گزارش صبح تازه؛ شاید تاکنون متوجه نشده باشید، اما دنیا به دو گروه متمایز تقسیم می‌شود: کسانی که دستمال‌ توالت را در وضعیت «آویزان از جلو» آویزان می‌کنند و کسانی که آن را در وضعیت «آویزان از پشت» قرار می‌دهند. و به نظر می‌رسد که هر دو طرف پافشاری زیادی در مورد روش «صحیح» قرار دادن دستمال‌ توالت دارند.

برای نمونه، تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم در بریتانیا وقتی می‌بینند دستمال‌ توالت به روش «اشتباه» در جای آن قرار داده شده است، آزرده می‌شوند. این در حالی است که تخمین زده می‌شود از این تعداد، ۹ میلیون نفر در بریتانیا قضیه نصب دستمال‌ توالت را «اشتباه» فهمیده‌اند.

در مطالعه‌ای که شرکت طراحی حمام Bathroom Origins انجام داد، از ۳۰۰ نفر نظرسنجی شد تا نگرش مردم در قبال این پرسش قدیمی که سر دستمال توالت باید به کدام سمت باشد، مشخص شود.
افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله با دیدن قرارگیری اشتباه دستمال‌ توالت، بیشترین ناراحتی و آزردگی را از خود نشان می‌دادند و افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله کمترین میزان ناراحتی را از این «خطا» داشتند.

 

 

طریقه اشتباه قرار دادن دستمال توالت کدام است؟

در این مرحله شایان ذکر است که در واقع یک روش «درست» رسمی برای قرار دادن دستمال توالت روی نگهدارنده وجود دارد و به نظر می‌رسد کسانی که روش «آویزان از پشت» را می‌پسندند، در تمام این مدت دستمال توالت خود را اشتباه آویزان کرده‌اند.

ثبت اختراع سال ۱۸۹۱ برای رول دستمال‌ توالت (بله، چنین چیزی وجود دارد) رسما بیان می‌کند که انتهای رول دستمال باید از بیرون آویزان باشد. به عبارت دیگر، حق ثبت اختراع ست ویلر، مخترع دستمال‌ توالت، نشان می‌دهد که روش صحیح آویزان کردن دستمال‌ توالت روی نگهدارنده، در واقع به شکلی است که انتهای دستمال از بالا آویزان باشد.
بحث‌های زیادی در مورد این دو مدل آویزان کردن دستمال‌ توالت مطرح است، اما دلیل مهم‌تری وجود دارد که چرا رول دستمال‌ توالت باید به درستی، یعنی به روش «آویزان از بالا»، نصب شود.

گذشته از برخی مشاجره‌های بی‌خطر خانوادگی بین طرفداران این دو روش مختلف، در واقع یک دلیل بسیار مهم وجود دارد که باید به روش معرفی‌شده در ثبت اختراع ویلر، به‌ویژه در سال‌های اخیر، توجه کنیم: بهداشت.
سوفیا چارالامبوس، از بنیانگذاران Bathroom Origins، توضیح می‌دهد: «اینکه رول دستمال‌ توالت باید به چه سمتی آویزان شود، سال‌ها موضوع بحث بین زوج‌ها و همخانه‌ها بوده، اما اینک از زمان شیوع بیماری همه‌گیر، معنای عمیق‌تری یافته است.»

چارالامبوس در ادامه می‌گوید: «مطالعه‌ای که دانشگاه کلرادو در سال ۲۰۱۱ انجام داد، نشان داد که ۱۹ نوع مختلف باکتری بر روی سطوح مختلف حمام و دستشویی یافت می‌شود و می‌دانیم که کووید-۱۹ می‌تواند تا ۷۲ ساعت روی سطوح زنده بماند.»

لحظه‌ای که بیش از هر زمان احتمال دارد دست‌های شخصی که از توالت استفاده می‌کند، حامل باکتری باشد، زمانی است که دست به دستمال‌ توالت می‌برد.

اگر دستمال‌ توالت از رو آویزان شود، دست افراد فقط دستمال‌ توالتی را که استفاده می‌کنند، لمس خواهد کرد و دستشان نیز در ادامه شسته می‌شود.

اما اگر دستمال‌ توالت را زیر آویزان کنید، این احتمال وجود دارد که انگشتان افراد به دیوار نیز برخورد کند و رسوبی بر جای بگذارد.

در این حالت، نه تنها هر شخصی که پس از آن به توالت می‌رود و دستمال‌ توالت استفاده می‌کند، در معرض خطر آلودگی با باکتری‌هایی است که قبلا رسوب کرده‌اند، بلکه او نیز باکتری‌های بیشتری برای نفرات بعدی باقی می‌گذارد.

 

 

به این ترتیب، اگر اینقدر بدشانس باشید که پس از فردی مبتلا به کووید-۱۹ به توالت بروید و دستمال‌ توالت از زیر آویزان شده باشد، احتمال آلودگی شما به این ویروس به مراتب افزایش می‌یابد. در واقع، دلیلی وجود دارد که حفاظ و روکش نگهدارنده‌های دستمال‌توالت روکش‌دار، در بالا قرار دارند، نه پایین.

گروهی که در تمام این سال‌ها دستمال‌ توالت را اشتباه آویزان می‌کردند، در دفاع از شیوه خود می‌گویند که این مدل زیباتر و از نظر زیست‌محیطی کمتر آسیب‌زننده است.

آن‌ها بر این باورند که این مدل آویزان کردن باعث کاهش مصرف دستمال‌ توالت می‌شود، زیرا رول دستمال توالت‌ دیگر به آسانی نمی‌چرخد. اما حتی اگر در این مورد حق با آن‌ها باشد، باز هم این گزینه از نظر بهداشتی رد می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *