برای نخستین بار کار برداشت طلای سفید در مزارع شهرستان بمپور آغاز شد.

سيستان و بلوچستان در هر نقطه اش مي تواند قطب توليد يک محصول کشاورزي باشد، سال ها بود که کشت پنبه در اين استان به دست فراموشي سپرده شده بود و حالا با کشت دوباره پنبه در استان، راه اندازي کارخانه هاي ريسندگي هم رونق مي گيرد.

به گزارش خبرگزاری صداسیما مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت : کشت پنبه در استان قدمت دیرینه دارد وبا راه اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و نیاز مبرم این کارخانه به این ماده، فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه در منطقه فراهم شده است.

طوقی با بیان اینکه مناسب ترین زمان کشت پنبه در سال زراعی باتوجه به شرایط اب و هوایی استان اوایل فروردین ماه و اوایل دی ماه است گفت: با مشارکت دو شرکت زرین دشت فارس و آستان قدس رضوی، ٢٠٠ هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های ایرانشهر، بمپور، تفتان و خاش به کشت پنبه اختصاص یافته است.

طوقی بااشاره به برداشت پنبه از مزارع استان گفت : از هر هکتار کاشت پنبه میزان ۲ تن برداشت می شود.

امان اله طوقی افزود: در سال زراعی گذشته در دو نوبت کشت پنبه انجام شده که کشت دی ماه امسال در مقیاس بیشتر و بصورت قراردادی دراستان انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تعداد 10 رقم پنبه خیلی زودرس، زودرس و متوسط رس در استان کشت می شود.

وی اظهار داشت در راستای کشت مکانیزه این محصول تعداد دو دستگاه کشت پنبه خریداری و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

وی گفت :از انجایی که کاشت پنبه پس از گذشت پنج دهه برای اولین بار در استان انجام شده تا کنون برای بیش از ۲۰۰نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد کرده است و انتظار ما در سال ها و کشت های بعدی اماری بیشتر از این ارقام خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *